måndag 9 januari 2012

Igång igen

Ja så har första dagen gått. Faktiskt snabbt. Väldigt snabbt! Kom till mitt rum och hittade:

  • en hög med kartonger i gigantosize
  • en nedmonterad tavla (ca 1,3m x1,3 m)
  • en blädderblockshängare (stor och otymplig)
  • en 2 meter lång list. 
  • Skruvar och beslag
  • massa damm
  • flyttade möbler-. ej återställda...
  • konstiga saker som jag inte minns att jag lagt där?
  • Papper som jag minns - men helst hade glömt... ;-)

Så av någon outgrundlig anledning så hamnade den däringa terminsplaneringen långt ned på prioriteringslistan...Ägnade några timmar åt att s t ä d a efter monterare. Ja, det har monterats upp en interaktiv projektor- ska bli så kul att få använda den! Är så glad att jag har en chef som vågar satsa och kan fånga upp ens intressen.

Men visst är det väl konstigt att det är jag som ska städa efter montering?! Minns inte att det står under "för lärare sedvanliga uppgifter" (japp, luddigt så in i vassen...kan ju inbegripa vadsomhelst- skulle vilja skriva en egen...om jag hann...) att röja efter elektriker och monterare...under viktig planeringstid....

Nåja. Den elektroniska prylen sitter ju där. Det är bra. Har slitit hårt för att vi ska få den, så nu måste jag upp till bevis och använda den rejält också! Det blir nog inte så svårt!

Träffade några av eleverna också. Skoj. Kändes bra. Precis som det ska vara.

Nu ska jag dricka lite te och natta busungar. Vad hände med kvällen?! Vem snodde den? Lär få tröttkoma i soffan till CSI och Midsomer....Får väl spela in den ena...eller köra svtplay..

Psst! Ja, hann inte fota klänningen, ska se om jag kan lura sonen att agera fotograf i morgon. Tänkte visa er den på nämligen- tror inte att det ger så där värst mycket med en "klänning-på-hängare-bild" när den är helt svart...

KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar