fredag 24 februari 2012

Att fullständigt gå bananas...

Ja, idag har det i alla fall vänt. Men det blev ingen jobbvecka direkt...men nåja, det är ju inte så att det är mitt fel att jag inte jobbat mer än i måndags...


Vad gör man då man piggnar till? Jo, tittar på Spritzer dress....järnvägars vilken snygg klänning/tunika...Men priset är hiskeligt! För lite bomull och spets....Hmmrr...och där, mina damer och herrar, gick startskottet för mig! Japp, jakt på mönster, jakt på bomull, spets och lite annat resulterade i: tyg, spets för ca 450kr, mönster 150 kr (dyrt mönster men här var det rätta som var viktigt...!)= om jag beställer allt så kan jag förmodligen trixa ihop min egen spritzer a la Moi. För det facila inköpspriset 600kr.... Visst tid är dyrbart men någon måtta?





Varför då hejda sig här liksom? In på Tintinstyle och fastnade framför Casualco wrap dress från By Ti Mo. Mums. Både den bruna (?) och den vita....Den bruna saknade storlekar som jag ville ha så mina ögon plirade igen åt den vita (som ju verkligen är den mest praktiska färgen.....).....Men farao, även med rabatt så kostade den strax över tusingen....Snålmoster slog till igen...Letade mönster i min låda: Ha! Här fanns ett som nog skulle gå att använda! Vitt tyg (eller i färg kanske...?) i superkvalla för ca 400kr gör kostnaden  till ...ta da!.. just ca 400kr. Dessutom har jag en bit svart tyg att provsy mönstret i innan jag beställer något annat.

Så surfrundan ger: 1999kr+ 1020= 3019kr. Mitt pris: 1000 kr. Om jag gör det. Vad tycker ni? Att spara ca 2000 är ju inte så där värst illa? Frågan är ju om jag hinner sy bara.....

Däremot går alla stickning och dylikt fetbort. Där sparas inga pengar. För min förmåga på det området är obefintlig....(förutom mormorsrutor då...fast hur får man ihop dem?)

(muttrar för mig själv..."siden går bort, siden går bort, siden används inte av mig, siden används inte av mig...")

Kram!

4 kommentarer:

  1. Skönt att du är lite bättre! Och driftig till tusen är du ju så det blir nog toppen med egenvariant. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag täntke exakt likadant anf. Poetry Dress och bestämde mig att bli kompis med symaskinen efter nästan 20 års förakt. Och vad hände, det blev sn superfin Poetry Dress! Har dick inte dekorerat den ännu så den är än så länge enfärgad. Funderade på att flippa ut och brodera den.

    SvaraRadera
  3. Härlig Jenny! Det är ju såklart inte omöjligt att fixa en egen..!

    Funderar just nu på att inte välja vitt som färg utan färga tyget jag hittat i t.ex. fuschia eller beige eller liknande...? Problemet är just att bestämma sig för vilken färg....Tänkte att det nog är bäst att färga allt INNAN sömnad..tråden färgas ju inte.. ;-)

    Flippa ut du och brodera din.. :-)!

    SvaraRadera
  4. Will do! JAg har sytt den i grått och tänkte brodera någon fet blomranka tvärsöver hela klänningen, snett nedifrån som ringlar sig uppåt.

    Jag försökte mig även på att sy en Chrysalis minigown och kan bara konstatera att har du ingen overlockmaskin: Don't try this at home! Risken finns att du kastar ut symaskinen i soptunnan. Så du har helt rätt i att siden går bort. Tyvärr... :(

    SvaraRadera