söndag 11 mars 2012

Söndagstankar. Finansiering? Trisslott?

Varför är just det man enas om i form av golv, klinker och kakel alltid något av de dyraste? Nu har de kampanj veckan ut på kakel och klinker med 20% rabatt- men var gör vi av det? Vi har inte riktigt plats att förvara då huset är trångt nog innan byggnation och nu med byggnation så är det ännu mindre plats (och osannolikt skitigt på vissa ställen och odörer (byggarna är leriga och röker som borstbindare- vi har sagt tvärnej åt rökning inomhus men deras kläder luktar ju så man storknar...tur att man inte har astma- men man kanske får? Har alltid mått dåligt av cigarettrök ända sedan jag var liten!)

Men det var det här med money,money money! Det handlar ju inte om att jag slutar helt med mollysar- summorna skulle ändå inte riktigt täcka upp...om man säger så! En trisslott? En "liten" vinst på 10 mille, eller ja, 5 går också bra!- eller 2!, skulle kännas helt rätt! Hur plockar man vinstlotten? Tips? Jag brukar aldrig vinna något....

Annars skiner solen och jag funderar på om man skulle maila via Hilde och säga att man minsann vill dyka upp den 23:e? Men ni som är on-list, vilken tid handlar det om? Jag är delvis uppbokad på em....

Nu ska jag ta tag i dagens roliga: tvätt, städning och handling. Jippiee! En liten promenad vore också kul!

Kram!

2 kommentarer:

  1. 14-18 har dom sagt. Vore himla roligt om du dök upp:) Och jag som brukar smygröka lite emellanåt, får väl låta bli då;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Linda! Lite smygrökning brukar jag fixa ,ställer mig så att det inte blåser åt mitt håll bara!

      De här byggarna röker någon sort som luktar så in i hälsingland starkt- förmodligen är också deras arbetskläder så inpyrda så de går själva- av rökdoften- misstänker att tvätt av arbetskläder inte står högt upp på listan om man är byggare...?! Ska jag ut till frysen, som står bredvid garagerummet, så får man ibland ta ett djupt andetag innan och så skynda sig att hämta det man ska...så illa luktar det!

      Hm...Får klura en dag på tiden, har en bokning kl. 14....Men det låter ju attans kul!

      Får fundera lite som sagt. Bokningen är rätt så viktig...så typiskt.

      Radera