lördag 19 maj 2012

Inte den finaste komplimangen jag fått kanske...

Pratade med en kollega...som plötsligt tittade på mig och sa, "Jag menar inget illa nu, men du är jättemörk under ögonen-är du trött?" Ja, inte en komplimang direkt...men det var sant, jag var/är dödstrött och längtar bara efter ledighet...dock finns en del arbetstoppar kvar innan det är dags för välförtjänat och inarbetad semester...

Ja, det är tur att man är lite ledig nu då...Sover som en stock. Till och med utan sömnpillren just nu, det brukar gå bättre när jag är ledig, det är när jag jobbar som de behövs..kan inte stänga av då... :-(

Smink säger ni kanske- nja, jag är inget vidare på det. Jag har mineral puder, thats it. Sedan kanske lite läppglans ibland. Ska jag på fest- händer inte så ofta- så blir det mascara och kanske ögonskugga och försöker med lite läppstift (men det försvinner alltid- jag måtte äta upp det?)
Har ni tips på BRA och ENKELT smink- vardags- så skriv gärna. Helst inte för dyrt- vill inte lägga ned massor på sånt faktiskt....men bra kvalitet måste det vara.

Hoppas ni njuter av dagen!

6 kommentarer:

  1. Åhh, nej, tyvärr. Jag är precis lika kass på smink och har aldrig trivts i det. Ibland skulle jag dock behöva det. Kram

    SvaraRadera
  2. Skulle kunna vara jag som skrivit det. Är SÅ morgontrött och med irriterade ögon blir det inget ögonfix alls.
    Kram

    SvaraRadera
  3. http://www.kicks.se/clinique/makeup/ogon/mascara-c140/high-lenghts-mascara-p11873

    Det är nog så att om mascaran skall sitta kvar kostar det lite mer. Här är en bra och medeldyr mascara som sitter kvar.
    Ha det gott och ta till vara på vilsama stunder.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har samma problem med mörka ringar. Jag köpte denna http://www.maybelline.com/products/159/face/concealer/dream-lumi-touch-highlighting-concealer/nude/330?shadeId=874 och den funkar och täcker bra. Den först och sedan mineralpuder.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har tyvärr inga sminktips, är skitdålig på sånt. Det bästa är väl att försöka vila va?! Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag använder clinique, inte jättedyrt men bra! Provar deras puder almost makeup powder. Det är superbra, behövs inte rouge över - skönt!Har sedan mascara och vips, dagen är fixad! lycka till.

    SvaraRadera