måndag 21 maj 2012

Jobbtopp...

Den här veckan går jag in i en superintensiv jobbtopp....Saknas det inlägg är det därför...

Förutom jobbet är det vernissage på dagis, skolans kväll för barnen, fotbollsträningar och fotbollsskolor, vernissage på jobbet, utflykt på jobbet...blää, jag har sagt det förr: maj är inte att leka med...Knäppt att det blir så för jag tycker annars att maj ska man njuta av!

Idag har skor anlänt. Får prova imorgon för ikväll måste följande ske:

  • skriva omdöme i åtminstone engelskan för alla elever jag har.
  • börja städa efter byggarna i ett rum så jag kan flytta över de grejerna till det nya....ska vara klart om tre dagar...
  • packa min matsäck inför morgondagens utflykt...

Annars har jag faktiskt varit ute och motionerat- idag igen!- Var ute och gick igår och även idag. Jätteskönt! Inte är jag världssnabbast eller så, men det struntar jag i, jag gör så gott jag kan just nu. Det har gått halvbra med att-inte-äta-fel-mat dock. Med lunch kl. 10.30 och inget bra mellanmål i sikte så var jag inte direkt "smart" och mottaglig när jag kom hem och åt nog lite fel saker...men inte tänker jag ge mig.

Det har också landat ett paket här. Till barnen. En fin t-shirt till mellangrabben, en fin snurrklänning till tjejen och en onepiece till äldste grabben. Den lär väl vara lite lätt varm att ha just nu... Men det andra lär nog invigas imorgon!

Ha en bra kväll- nu ska här jobbas!

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar