tisdag 19 juni 2012

För mycket = ingenting? Och var tusan är sommaren?

Hur har ni det i sommarsverige?

Här känns det hm- sommar?! Det blåser som tusan och det är bara 16 grader varmt och solen syns ibland...Brrr! är snarare rätta ordet!

Står som en åsna mellan flera hötappar: packa kök, tvätta, vika tvätt, packa inför "semester". Försöka komma ihåg allt....? Och vad farao ska jag packa i? En container på släp till landet börjar kännas mer aktuellt än någonsin...

Vet ni, när det är SÅ mycket som ska ske samtidigt så är det väldigt lätt hänt tycker jag att det inte blir gjort mycket alls istället! Nu har jag faktiskt packat och fixat och sorterat och ...ja...

Kan dock ge er ett tips som är sugna på att handla barnkläder: Kameleontdesign har 30% på det mesta i shoppen just nu. Finfina plagg att ha på sommarsugna barn i glada färger och mönster. Och nix och näppeligen, inte får jag något för den reklamen. Men mina barn älskar deras kläder, jag syr mycket själv som liknar det ska sägas, eftersom de också säljer tyger...så ville bara tipsa helt enkelt.

Själv är jag mer sugen på klänningar och tunikor och sköna fina tights som tål en massa lantliv...Och garanterad sommar med sol och värme- så jag vet vad jag ska packa...sommar- eller höstgarderoben....? Hahahaha....

Midsommar ser ut att bli klassisk: regn och skit. Men det får väl bli som det blir ändå. Dock skittrist om det inte ska bli uppehåll, är inget kul att packa picknickkorgen då...och sitta på landet är inte kul...där händer inget, vi brukar alltid se till att åka iväg någonstans där det finns mer folk. Mina kära föräldrar är det inget fel på men de är supertrista med att hålla traditioner på midsommar....vet vi av erfarenhet, så då brukar vi fly fältet.

Nu har jag bluddrat på, tagit en paus, så nu måste jag väl återgå...!

Stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar