lördag 2 juni 2012

Storm, kyla och regn....

Vid nio-tiden idag var det 4 grader "varmt". Det blåser så sakerna flyger ute. Det regnar.

Det är juni. Vem kan tro det?!

Inser att jag inte ens med desperata medel kan iklä mig något som helst kortärmat eller så på svärmors födelsdagsfika idag. Det blir att ta till vinterns kläder...helst någon scarf också.

Barnen sitter och ritar fina teckningar till farmor och skriver. Så himla härligt att se. Hoppas man själv får några sedan..om några tusen år eller så... ;-) Själv längtar jag efter en filt, en kopp te och en film. Maken är och handlar...tror väl inte att han skulle uppskatta att behöva komma hem och se mig tillbakalutad i soffan, tittandes på film. Han är inte den typen om jag säger så...

Äldste sonen lider jag med. Han ska spela fotbollsmatch idag. I regnet. I kylan. I blåsten. Borde man 17 inte ställa in matcher när vädret är så här illa?! Jag har sett att det spelas i snömodd, den däringa sporten, men
v a r f ö r ? Särskilt när det är barn som spelar...

Nu måste jag utfodra äldste sonen som kom hem nu.

Förresten- är det helt normalt att en 10-årig grabb to be är som en pre-teen?

Kram!

1 kommentar:

  1. Usch då har ni fått nu det vi hade igår. Men nu skiner solen här så då kanske ni får det imorgon...
    Kram

    SvaraRadera