onsdag 30 maj 2012

Den perfekta långklänningen?

Var finns den? Den som inte är för lång för korta mig? Den som är somrig men ändå tål lite strand? Som inte är så urringad att man behöver linne under..?

Jag undrar jag, Tadaa i silky purple bor ju här. Superfin på alla vis, väntar på tillräcklig värme för att använda den dock.  Men, söker något som tål landet, tål vardagen på ett annat vis. Men som samtidigt klarar en midsommar, en tillställning...

Jag undrar om det är den här?
Bild lånad från Millami.com
Den är väldigt blommig..men ändå den har något...? Gillar färgskiftningen, gillar att det är smock över bysten...ja,gillar den mycket!

Undrar dock varför den man fastnar för alltid kostar muchos mer än vad jag egentligen tycker att en långklänning ska behöva kosta? Tadaa:n är ju egentligen också sjukt dyr för en sådan klänning..

Vandrade runt en kortis i centrum för att se om det fanns något i lägre prisklasser...nä, det enda fina var i kritvitt. Och jag är inte dum, kritvitt på landet?! Hohoho....

Dagens knas har annars varit att min dator fick helfnatt. Hela tangentbordet löpte amok! Gick inte att skriva något alls..blir alla andra tecken än de man tryckt på..och dialogrutor och program hoppar upp utan att jag instruerat om det.....ja jisses. Lyckades iaf övertala dem om att jag behöver min dator och de inte kan skicka en tekniker om sådär en vecka eller två....nu har de sagt att de ska komma snarast, imorgon möjligen. Låter bättre i min värld.

Kram- det blev väääldigt sent igår/inatt så nu ska jag gå och sova gott.

Psst! Glöm inte att fortsätta ge boktips!

1 kommentar:

  1. Superfin klänning! Märke? Boktips om du gillar deckare? Björn Hellbergs böcker! Älskar hans lite underfundiga språk:) Kram

    SvaraRadera