söndag 30 september 2012

Borden på en söndag

Dagen inleddes med att jag och de yngre barnen stod i kaféet när äldsta barnet spelade fotbollsmatch. Vi sålde fika så det rök om det. Slog rekord i intäkter- och det kändes ju bra!

Sen bar det av hemåt- dags för lunch och så blev jag superseg!

Efter en stund kom det dock en massa inspiration: 

Borde mäta lite i blivande syrummet, så jag kan bestämma hur det ska möbleras, så jag kan komma igång och sy, vilket jag längtar efter en masse.

Borde ta och sortera lite tvätt och köra några maskiner.

Borde ta och baka lite bröd så vi har lite frukostbröd till imorgon.

Borde
ta och plocka undan sommarkläder och sommarskor -både mina och barnens...

Borde plocka fram höstjackorna- det har känts kallt i veckan!

Borde komma ut och få röra lite på mig. Vore skönt!

Borde....eller snarare vill...måla naglarna (torde vara ett nytt behov eller snarare undanflykt för att inte göra något av ovanstående- brukar aldrig måla naglarna- är usel på det)


Lilltjejen har en kompis här- det skrattas vilt från hennes rum. Äldste sonen är på bio med två kompisar- och maken följde med eftersom filmen - Paranorman- visst är från 11år. Efter det ska sonen ha simträning. Mellansonen sitter och gör sin läsläxa (han läser så pass bra att han ibland kan få välja att läsa tyst).

Jag sitter och funderar på inköp- för det känns ju så hiskeligt mycket roligare än de där andra sakerna- hur bra slutresultatet än blir liksom. Inköp av plagg, inköp av vinterskor (huvva), inköp av färg, inköp av tapeter....ja allt liksom.

Och medan jag funderar så går  söndagen vidare...Vi får väl se vad jag lyckas beta av. Solen skiner ju nu i alla fall!

Ha en underbar söndagseftermiddag!
 

1 kommentar:

  1. Ja det är mycket man borde göra. Men saker och ting springer ju inte ifrån en. Tvärtom.....
    En fin söndag till dig med! Kram

    SvaraRadera