söndag 27 januari 2013

Träning? Hjälp!

Hörrni, det känns som alla jag läser om tränar så duktigt. Utom jag själv då.

Det vill jag ändra på! Som jag sagt tidigare så avskyr jag gruppträningspass, iaf om man ska gå ensam, och det är ju så det blir förmodligen....

Jag vill träna och jag vill bli muskulösare och smalare. Det viktigaste är att bli lite mindre men jag vill också ha styrka. Längtar efter den tiden som var innan barn och familj...åh.....men livet är ju som det är och inte ångrar jag mina barn inte. Jag har gått ned i vikt efter varje barn, men nu har jag fastnat i dåliga vanor och gått upp istället. Tror ju att det är all stress och annat också. Motion ska ju vara bra mot stress också, så det kanske även hjälper mot det...? Tänk, en soffpotatis är jag, men innan barn, så tränade jag 3ggr i veckan, spelade minst 2 matcher varje helg...


Och är det fullkomligt helfjantigt att knata in på ett gym i schyssta träningskläder när man är otränad? Eller får man det? Jag har nämligen lättare att motivera mig om jag känner mig schysst (inte partypingla, sminkad eller så, men i träningskläder, är inte typen som kan komma i sunkiga mysbrallor  och urtvättad t-shirt- men andra får gärna ha det, det bryr jag mig inte om) klädd. Löjligt, jag vet! Önskar så att jag hade en träningskompis....så man slipper känna sig ensam där...

Och allra roligast i kråksången är ju att jag som normalt inte bryr mig så mycket om vad andra tycker (tror jag) plötsligt är orolig för just vad andra ska tycka när jag sticker näsan innanför gymdörren....!!!!

Hur gör man för att komma förbi det? Hjälp- behöver tips!!

Har också tänkt att det blir inga Debaser förrän jag börjar träna (och jag vill ju ha dem...). Tror jag behöver en morot eller flera...

Så ni som tränar så duktigt- hjälp mig här- ge mig lite tips hur man kommer igång och hur jag ska komma över min fobi för gym...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar