lördag 26 januari 2013

Jag överlevde...

...3 timmar på leklandet. Kalas med lilltjejen och kompisarna. Vilken ljudnivå! Vilken lokal- gigantisk! Och det var ett gäng megatrötta 5-6-åringar som åkte därifrån sedan kan jag meddela. Några trötta föräldrar också,  fast vi var nog mest trötta på ljudnivån, inte fysiskt. Ungarna var rosiga om kinderna, svettiga som få...och hade superkul. Dottern somnade nästan på hallmattan när vi kom hem. Så vi tog en dusch och myste lite för att piggna till. Bygger just nu lite lego (dotter bygger- mamman klistrar dit klistermärken och räddar när det blir galet). Grabbarna är på innebandymatch. Rackarnas skönt och tyst hemma.


Just nu överväger jag också att övervinna min fobi mot gym och liknande. Behöver komma igång och träna och det blir inte av om jag inte gör det direkt efter jobbet. Innan hämtning av barn och sådant. För sen är det kört- jag är helt enkelt för trött för att uppbåda tillräcklig kraft för att sätta igång. Åker förbi ett 24seven gym varje dag. Funderar på att testa dem. För gym- ja, löpband- ja. Gruppträning- big no no. Avskyr att träna framför speglar- känner mig dålig, urfånig och alltid, alltid i vägen för andra.
Hade en kollega som råkade ut för att det satt två 11-åringar och tittade på ett pass, antagligen hade de föräldrar där eller annorstädes i lokalen,  och de satt och skrattade åt henne. Som tur var var det en kille där som helt sonika frågade grabbarna om de trodde att de kunde göra bättre?
Det vill inte jag råka ut för- någon som skrattar- eller tycker att det är jobbigt att ha någon där som inte riktigt kan rörelser och sådant, som suckar och tittar snett. Visst - fegt- men så är det just nu. Kanske är det också enklare att ta det steget när man inte känner sig så där fruktansvärt otränad som jag är nu?

En fråga ang. träning: Vad kan man ha på sig om man inte vill visa alla volanger? Vill inte "komma i en säck" heller, om ni förstår mig. Har letat efter skön tröja/topp som inte sitter som ett andra skinn- finns det? Gärna lite längre också så det går över rumpan....(ja, jag är nojig)

Ha en skön lördagskväll!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar