fredag 22 mars 2013

Det rinner...

Inte i näsan. Inte ur munnen. Eller andra onämnbara ställen.

Utan ur ena ögat?!Jag blir galen. Har provat att byta linser. Att ha glasögonen på mig. Jag har ingen mascara eller ögonskugga på dagarna så det är inte det. Är hypernoga med att inte smörja kräm "på ögonen". Jag har till och med hoppat över rengöring, hudkräm, puder, etc i turordning för att se om det hjälper.

Inget hjälper- först var det lite rött i ögat. Men det försvann. Ändå rinner det, och inte lite heller. Jag blir röd i ögonvrån på huden och det svider av saltet...Plötsligt blir det bättre en dag eller två, sedan är det igång igen...

Vad kan det vara? Någon som vet? Känns ju hellöjligt att gå till läkare för att det rinner ur ena ögat.....eller är det optikern man ska till?

Desperat börjar jag bli i alla fall. Folk kan ju tro att jag går och gråter. Och så gör det faktiskt ont med allt svid....och inte ser det vackert ut heller. Även om det nog mest är jag som ser det om jag inte ber någon titta, då ser de att jag är röd på huden utanför ögat i ögonvrån och en bit ut...

Buhu.

1 kommentar:

  1. Gå till en optiker och låt dom titta. Du kanske har nåt skit sitter......Kram

    SvaraRadera