tisdag 12 mars 2013

En otippad kofta. I en otippad färg.

Idag var det iaf inte sååå kallt. Bara -7 i morse....

När jag kom hem var det betydligt trevligare temperatur: -2. Däremot var det snöflingor i luften och dem har jag försökt förtränga...

Med mig hem kom inte bara en tung jobbväska fylld med jobb, utan två andra saker i en påse.

Jag hade tänkt slå till på en Hunkydory klassiker. Men tji fick jag för att jag väntat och velat. Den var slut!

Men eftersom jag masat mig till butiken och det hängde OM där så hamnade jag i provrummet med några otippade mollysar. Sååå dumt. För ni vet ju hur svårt det är att hänga tillbaka vissa plagg ibland? Ja, rent ut sagt stört omöjligt?

Jag har en regel att inte prova de där svin-svin-dyra plaggen. Men det finns ju andra som är "bara" svindyra, eller dyra.

I min påse befinner sig därmed två helt otippade plagg. Som jag inte ens tänkt tanken på att de skulle hamna här! En grandmas crochet jacket i vintage grey eller vad den färgen nu heter den här gången. En kortärmad tröja, gammal klassiker, rib jersey, i lite rose.Lite blek i färgen kanske men den är mer rosa än på produktbilden iaf och den passar utmärkt ihop med koftan. Har varit mer inne på ming-varianten men har liksom fått en känsla av på sistone att jag skulle bli alldeles fyrkantig i den. Så den är som är lite längre är bättre. Tycker att den är allra snyggast med bara en knapp stängd faktiskt. Eller öppen. Men det är jag det!

Och  nu ska jag inte prova ett endaste plagg till...på länge. För med denna kofta är shoppingkontot stängt har jag bestämt. Nu har jag fått det jag behöver och får helt enkelt nöja mig. Och det gör jag. Känner mig väldigt nöjd med koftan. Den kommer att värma bra nu mitt emellan vår och vinter (vad nu den årstiden ska kallas- vårvinter?) när ullen känns för varm och tunna bomulltoppar för kalla.

Så ny regel: Inte prova något alls. Varken billigt, dyrt eller svindyrt eller svin-svin-dyrt.

Ha en skön kväll. Här ska förberedas ett repetitionshäfte i matematik...

Kram!

Psst! Till mitt försvar ska sägas att jag hade 2 rabattcheckar och en bonuscheck....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar