torsdag 7 mars 2013

Hur mycket datatrafik gör ni av med?

Kanske en riktigt urtrist fråga.

Men jag kan inte bestämma mig för ett av två abonnemang och behöver helt enkelt lite tankar från andra.

Antingen 299kr i mån för 10GB och så betala för alla samtal och sms eller 399kr för 2GB och helt fritt med samtal, sms och mms.

I dagsläget ringer jag megalite (och min stenålderstelefon går det knappt att surfa med...)Hamnar om jag räknar om 3 slumpmässigt utvalda nuvarande fakturor till den här operatörens priser på en ca 70kr....Dvs det första abonnemanget skulle stanna på en ca 370kr i månaden. MEN det förutsätter ju att jag inte ökar mitt ringande. Och jag ringer/sms:ar lite just för att det kostar en del...Skulle jag veta att det var fritt skulle det säkert öka. Men frågan är ju om det skulle öka så mycket att det är når till 399kr?

Och för mig låter 10GB alldeles galet mycket. Det kommer jag aldrig komma upp i. Streamar inte med mobilen, dessutom har jag ju min platta (och den surfen kan jag inte dela med en telefon- så larvigt- går bara åt andra hållet....skitirriterande! Dåligt tycker jag också!).

Plattan har ett tak på 2GB och det taket har jag mig veterligt aldrig slagit i.

Så hur mycket gör ni av med- ni som tar kort och bloggar och sådant? Hjälp mig med denna tråkiga fråga!

Kram!

1 kommentar:

  1. Jag har ett 349 kr abonnemang med 10 gb och 3000 sms och ringa för summan. Ganska nytt för mig men kommer inte i närheten av det, men det var det bästa alternativet när jag skaffade med den operatör jag ville ha. Att ringa för summan känns som att ringa fritt för mig och jag smsar mer nu. Hade kommit upp i 2 gb, men så skaffade vi nätverk hemma också, så efter det tar det ju inte på mobilabbonemanget.
    Kram

    SvaraRadera