söndag 24 mars 2013

Nära döden upplevelse när jag öppnade min garderob...

Har ni skjutdörrsgarderober? Med en planka högst upp för att dölja listen och dylikt? Låt mig ge er ett tips. Kolla upp då och då att upphängningen av plankan fungerar som den ska.

Jag öppnade en av dörrarna och -bang!- for plankan (dryga 2 meter lång och en bredd av 18cm) rakt ned i en hastighet jag inte ens hann uppskatta. Det var ren tur (tack till min skyddsängel!!) att den inte träffade mig i huvudet (Plankan åkte ju ned bara centimetrar från mitt ansikte och huvud...) eller ansiktet eller fötterna....De delarna klarade jag. Däremot inte vänster handen...den träffades av plankan och behöver jag säga att jag har o n t !! Jag tror inte att något har gått sönder dock (eller hoppas jag bara det?) men vi får väl se under dagen. Pekfingret fungerar inte så bra att skriva med på datorn iaf. Bara vissa tangenter... Snyggt rödskrapad och lila på handen är jag också. Tur att det var vänsterhanden och att jag är högerhänt....

Hamnade lite i chock tror jag. Blev alldeles yr och fick ont i huvudet (och då fick jag inte ens plankan i huvudet...) och frös. Så satte mig en stund i soffan och sedan messade jag maken att han hade tur som hade en fru som inte var allvarligt skadad (av plankan iaf haha).

Vi har elfagarderober. Och det var plastupphängningsanordningen som verkade ha åldrats mer än vad jag har gjort de senaste åren. Så trots skruvar och allt så ramlade hela, tunga, plankan ned.

Så- har ni inte kollat status på era garderober- gör det...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar