torsdag 21 mars 2013

Socker, mycket gjort, telefonfunderingar igen och allmänt snack.

Kesella dold sockerbomb? Trodde jag var smart..haha. tills jag kollade in hur mycket socker Kesella vanilj innehåller, så fick den stanna på hyllan tills fredagsmyset åtminstone. 12,5%!! 16g kolhydrater per 100g. Så nu funderar jag på keso som mellanmål. Det är bara det att jag inte klarar av den naturella- den är så äcklig tycker jag. Nu fanns det en ananas/passion, visserligen lite socker i den också men inte så mycket, som jag ska testa...

Annars går det hyfsat..förutom nu idag när jag kom på att jag skulle ju på utflykt imorgon och behövde matsäck. Hade jag totalt glömt bort -så matsäcksingredienser behövde inhandlas. Hur bra är det att handla när man är dödshungrig? Inte bra....men jag höll faktiskt stången. Inget godis, inget sött alls slank med. Är faktiskt lite stolt. (Att jag dregglade som en galen hund när dofterna kom smygande från hyllorna behöver jag ju inte prata så högt om....).

Idag hade jag mötesfri eftermiddag- sk. frilagd tid-eftersom så många hojtat om att vi har för mycket att göra. Gudars så skönt säger jag bara. Jag satt lite längre (som vanligt...) och hann skriva klart alla pedagogiska kartläggningar, alla utvärderingar/uppföljningar av tidigare åtgärdsprogram och alla nya åtgärdsprogram. Det var det tusan värt! Imorgon tänkte jag se om jag hinner med att mata in resultaten från Stockholmsprovet. Eller så får det bli nästa vecka. Har ett gäng Känguruprov att rätta också....

Idag fick jag veta att kängorna från Brandos redan kommit. Snacka om snabb leverans- me like! Nu behövs det bara lite vår också....hoho? Var är du?

Imorgon tänkte jag iaf skaffa ny telefon- basta alltså. Står inte ut med mitt gamla as längre. Får väl lotta vilket nedrans abonnemang jag ska ta....Men lutar åt att jag tar ett med 5GB datatrafik och betalar för samtalen. Tror inte att jag kommer att ringa och sms:a för 170 kr i månaden. Eller vad tror ni? Det är där gränsen går nämligen- då är det bättre med ett annat abonnemang nämligen. Men det skiljer alltså 170kr mellan de två....

Ha en bra kväll!

(och jag vill ha en essentital japan knit och en zippy japan knit och en...och en... och nää, inget just nu. Får hålla mig. Har shopsat tillräckligt ju.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar