fredag 15 mars 2013

Sockerdetox dag 2...

Jodå, än så länge så lever liket utan socker! Fast nedrans vad sugen jag är och vad min hjärna hela tiden försöker få mig att tänka "att bara en liten en...." Stjälper i mig hinkvis med te för att ha något att göra (hej toalett- min nya vän! ) och funderar på hur jag ska klara fredagskvällens mys....Ingen glass till mig alltså....

Nu är ju chips och dylikt inte sött, men på något sätt känns det onödigt? Har ätit vindruvor som en galning här på kvällarna men magen mår ju inte tipptopp av det heller...hehe. Nåja, får bli något så jag inte går bärsärkagång i kökets skafferi sedan...

Morgondagen bjuder nog på än värre utmaningar...ska på födelsedagsfika...hos en konditor....hohoho. Vet inte om jag ska försöka ta med mig cashewnötter och vindruvor där med?

Annars är det lätt huvudvärk, vissa humörsvängningar (hahaha) och så är jag så otroligt sugen...och konstigt nog hungrig!

Nu ska jag ladda för kvällen- är sysugen också men orken finns inte där tyvärr. Är mest orolig för att jag ska somna i soffan med barnen och maken....

Kram!

2 kommentarer:

  1. Lovar det kommer att gå över, behovet av socker - jag slutade helt med socker, gick över till långa kolhydrater (dvs ingen ljus pasta eller bröd som är ljust, inget vitt ris m m) och så lite fruktsocker som möjligt (dvs inga vindruvor..) strax före jul p g a dåliga värden och kände kort därefter inget som helst behov. Fredagar får jag ju dock äta nötter och chips, och vin får jag dricka i måttliga mängder - har gått ned en del i vikt, mår framförallt mycket bättre av att blodsockret hålls på en jämn nivå. Så - håll ut! Kram, Anna

    SvaraRadera
  2. Oh fy fan! Har gjort det där jag med nån gång. Man skulle kunna mörda för en bulle! Lycka till! Kram

    SvaraRadera