lördag 11 maj 2013

Arma kropp...

..som slet hårt igår. Grävde. Rensade. Klippte rosor. Tvättade. Hängde tvätt. Tvättade ytterdörr och fönster.

Som vägrade allt vad ishockey hette igår kväll och krävde att få se på Hobbit.  Men vad hände där? Varför är handlingen så fel i förhållande till boken som finns?! Dessutom slutar ju allt mitt i. Kommer det alltså en Hobbit 2...eller till och med 3? Nä. Då blir jag lite sur. Filmen är närapå 3 timmar lång och man kommer halvvägs i handligen eftersom det ägnas tid åt en handling som inte finns med i boken.... Med andra ord: besviken.

Nu sitter jag och ska försöka jobba. Skriva fler roliga omdömen i svenska den här gången. Men det går trögt...

Solen skiner här idag, fast det är betydligt kallare idag. Maken och barnen är i Rålis och åker inlines...lär väl fika och roa sig med annat också. Klart jag kunde följt med. Men inlines och jag...nja....och det däringa jobbeländet hänger över mig. Vore så skönt att få det lite mer färdigt. För sedan är det bara 2 ämnen kvar. Och 10 åtgärdsgprogram att utvärdera och göra en uppföljning på.

Maj är underbart. Och överjäkligt.

Kram!


1 kommentar:

  1. Bra, då vet jag att jag inte behöver se Hobbit då. Tänkte hyra den häromdagen....Kram

    SvaraRadera