söndag 12 maj 2013

En söndag. En alldeles vanlig söndag med i-landsfunderingar.

Dags att inse att det är vardag imorgon då. Insåg idag att jag har gått i någon slags nästan-semester-läge. För det känns väldigt ointressant att masa sig till jobbet imorgon....

Eftersom mina brödgalna ungar åt upp allt bröd som huset ägde till frukost ägnade jag förmiddagen åt att baka en väldans massa bröd. Så nu klarar vi väl oss veckan ut. Kanske. Bakade en äppelpaj också. Väldigt fel- man kan inte äta äppelpaj i maj kan jag berätta- det känns helfel.

Cyklade till apoteket också och skulle inhandla sterila kompresser. Mellangrabben har lyckats med att få årets första rejäla skrubbsår på knäet. Som trots min minutiösa rengöring direkt när det hände och 2 ggr om dagen efter det- blivit infekterat och inte ser så bra ut. Idag har han fått gå utan för att torka ut det- men det var med både hot och muta- han ville inte vara oskyddad...
Tanken var att sätta en kompress över såret imorgon, med luftintag, men si det gick inte. Varenda kompress var slut. Tror minsann att min son inte var den enda som gjort sig illa under den här långhelgen...

Men tack vare solen och det fina vädret så vet jag precis vad jag ska satsa på för klädinköp i sommar. Inga finplagg inte. Nä, svala och lättanvända saker. Som jag inte är alltför rädd om.

Men fattar ingenting ang. 327:orna, klänningen alltså. I mina blusar har jag stl. 2, som tyvärr är lite lite tight över bysten just nu, så de sitter sisådär. Valde därför en stl. 3 på en klänning. Den känns stor. Så nu vet jag inte vad jag ska göra....? För just den där klänningsmodellen är perfekt att skrota runt i, men vill ju inte ha något som sprängs eller gör mig till ett mindre tält. Hur är det - finns det några fler som har klänningsmodellen - är det bara min trea som är konstig? Felmärkt?!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar