onsdag 8 maj 2013

Pojken lär sig. Och span på grillandes karlar.

Jeansjackan från Miss Me kom. Provades. Jag funderade lite och så bad jag grabbarna  "tycka till". Tummen upp! Jag frågade om de verkligen menade det (man är väl kvinna) och äldste sonen säger:
" Men mamma, det är klart att du är snygg i den. Du är snygg i allt du har "

Säg den tjej som inte faller för den kommentaren. Om man tar bort "mamma" förstås. Pojken lär bli farlig.

Svettades hem idag. Trodde ett tag att jag möjligen hade hamnat i klimakteriet, i förtid. Tills jag insåg att det var ju (sommar)varmt ute och det innebär, trots helt neddragna persienner, ca 45 grader varmt i klassrummet. Till på köpet hade vi gammaldags skoldag...det är varmt med långkjol och långärmad figursydd blus kan jag meddela. Så på vägen hem kändes det som om jag höll på att dö...bestämde direkt att det skulle ätas glass när vi kom hem. Dottern höll med...Vi slet av oss kläderna när vi kom innanför dörren, hoppade i något svalare och somrigare kläder och satte oss på altanen med varsin skål med glass. Aaahh!

Sedan var det dags för fotbollsträning för dottern och då hade solen gått och gömt sig och det blåste halv storm igen. Fast hyfsat varmt ändå. När dottern var lämnad cyklade jag en liten runda. Grillröken låg tätt över området. Och så tänkte jag på vilken skillnad det är på att se en karl i vit urgammal t-shirt och några sportshorts stå och grilla och att se en karl i byggbrallor och cerise t-shirt/pike-variant stå och grilla... Den senare vann med hästlängder. Funderade ett tag på att stanna och bara glo...haha.

Och så drar vi ned rullgardinen för idag.

Kram allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar