måndag 29 april 2013

Skatter och dreggel....

Idag har jag försökt få tag i lönekontoret och hoppas få dem att dra lite mer skatt i år så jag slipper restskatt till förbannelse....Ni tycker kanske att man borde insett att man betalat för lite, men har ju så sketadålig lön så jag tänkte faktiskt inte så mycket på det...dessutom står det bara vilken j-a tabell de använder, inte själva skattesatsen så om man inte får för sig att räkna ut själv hur många procent de drar av varje månad så står man där med skägget i brevlådan som jag nu då.... Undrar dock i mitt "stilla" sinne hur ända in i glödheta de kan få för sig att dra så lite i skatt?! Nedrans nissar, kan de inte göra sitt jobb ordentligt! (Tror ni att jag fick tag i dem...hohoho...nix, får försöka imorgon, men då har de väl halvdag...som nästan ingen annan har numera...inte vi iaf, vi har aldrig halvdagar, knappt vi ens har helg... ja blev verkligen på superhumör av deklarationen idag ;-)  )Nåja, det är ju bara att betala in slantarna och försöka fixa så det inte händer igen...

Men inte har jag dregglat över deklarationen, inte ens lönegubbar. Utan de här alldeles galet läckra sakerna från Miss Me....




Bilderna lånade från Millami.com

Är sjukt sugen på båda...men funderar på om jeansjackan är lite för kort i rocken....carpijeansen känns to die for eller är det bara jag?! Och ett helt galet häftigt linne från Miss Me´s officiella webshop:

Ser inte mycket ut för världen kanske, men kolla in ryggen:


Och kolla in de här...



Sannolikheten att något hittar hit är minimal- med tanke på den roliga restskatten som inbetalades idag... :-( Men det däringa linnet är jag bra sugen på.... Och det färgade jeansen finns i ljusgult och turkost också. Och i caprimodell....för 89-99 dollar... Linnet verkar finnas i grått också...

Men vad tycker ni? Nåt att ha?

Kram- nu ska jag ta reda på vad som dunsar i ungarnas rum- eller om det är min fantasi- maken är bortrest igen och då sätter all fantasi igång....


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag skriver ett svar på detta eftersom jag läser din blogg ibland och är ekonom. Du bör tala med lönekontoret, numera kan man ju inte bli överraskad av fastighetsskatt då denna sänkts och brukar för många motverkas av avdraget för bolåneräntor, om man inte jämkat..Det verkar konstigt om de dragit så pass fel i preliminärskatt då detta ej är svårt och de bara ska gå efter rätt tabell, men tabellen bör ju vara rätt lika för lärarna i din kommun...kram, Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Såklart jag borde fattat att de dragit för lite skatt, men har helt enkelt inte tittat tillräckligt noga på lönebeskeden. Allt det andra ,fastighetsskatt och avdrag av bolåneräntor och så har vi koll på, tack och lov, utan ev lån så hade ju restskatten blivit ännu värre....

      Lönekontoret gick inte att få tag i idag men på torsdag ska de väl ändå jobba. Då ska de får fixa det här...Jag har inte jämkat och i år är första året som de dragit så jämrans fel. Står bara att det är tabell 30 och det säger tyvärr inte mig något eftersom infon om hur man ska tolka det inte har getts...

      Nåja. Fixas ska det och pengarna fanns ju. Har ju ändå fått för mycket under året som gått :-)

      Radera