måndag 30 september 2013

Måndag...say no more....

Idag var det måndag minsann. På alla fronter.

Ungarna i klassen var helt galna- uppochner och stissiga. Jag själv - tja, någonstans där vid halv två så dog tålamodet faktiskt.  Är så less på ungar som tror att allt ska komma serverat till dem på silverfat. Nu är jag "lite lätt" grinig, så ta det med en nypa salt innan ni går i taket....

Nu har jag som god lärare såklart funderat på hur detta ska lösas. En "dålig" lektion ska ju resultera i att man kommer vidare och gör om, gör bättre. Japp, nu har jag en ny idé. Den kör vi imorgon.

För att avsluta den härliga dagen så är humöret hos mig uselt. Som om det var dags för sketveckan. Men det är det inte! Så inte vet jag, men humöret är i botten och tålamodet likaså. Känner mig som världens sämsta mamma som inte riktigt orkar med utan vill dra täcket över huvudet....

Och så skulle jag spela in CSI...tror ni att det blev inspelat?! Grrr... teknikpryl.

Nya datorn som införskaffades, och ska ersätta den tröga dator jag sitter med nu, vägrar samarbeta med Officepaket som är inköpt. Hävdar att filer finns som inte finns....Jag blir tokig...

God natt från Häxan Surtant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar