måndag 30 september 2013

Lite galen kanske

Japp, har suttit och knappat in en beställning till Stoff och Stil. På en massa smått och gott. Det ska bli långkofta i koksgrått (har mönster redan), Odd Molly-inspirerad klänningskappa: once in a lifetime coat a la Moi... (när den blir klar lovar jag visa den..men det kommer att ta tid): mönster och tyg och lite annat har hittats.

Nitar ska jag inhandla när den är färdigsydd. Jag har visserligen köpt tyg till både en röd och en svart variant men...vi får se vad det slutar med!

Sedan blev det små bitar av fleece. Köpte boken Sy monster!  för ett tag sedan eftersom mellansonen ville sy sådana. Man kan ju tro att man har gott om fleece hemma. Men inte rött, lime, ljusblått och orange tydligen. Numera fixat. Det är den röda vid namn Leo som hägrar för sonen. Dottern vill- surprise!- ha en rosa som inte finns på framsidan... Priset på hela beställningen...ja, som en "billig" molly...tänk vad man kan få för sina slantar...


Sedan råkade jag springa på den här:

Snygg eller galen? Liiite småsugen är jag allt....Men lite rabatt på den vore la inte fel så jag avvaktar minsann. Plus att jag har ju köpt en del tyg. Ska väl sy klart av det först kanske....

Och så var det det där med den däringa möbeln...går ju före en cool väska till mig!
Ha det så gott!

2 kommentarer:

  1. Skitläcker väska! Står ju mitt namn på den;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är nog en riktig Linda-väska! Finns i brunt också men den är inte riktigt lika läcker.

      Försöker komma på 17 olika anledningar till att jag INTE ska köpa den...går sådär....

      Tänk att man bara kan falla sådär för något så materiellt...
      Kram!

      Radera