söndag 22 september 2013

Tips på bra BB-kräm och/eller CC-kräm efterlyses!

Jag använder som sagt sällan makeup. BB-kräm och liknande faller under den kategorin. Jag rengör, använder fuktkräm och så mineralpuder. That´s it. (Så ser jag också ut som ett spöke på vintern....)

Men köpte för ett bra tag sedan en BB-kräm från No7, mitt favoritmärke, och använde den faktiskt en hel del förra veckan. Men jag tycker jag blir så blank av den?! Dessutom fick jag förutom lingonvecka-finnen två andra blemmor...som kändes mer som om de berodde på vad jag har haft på huden....

CC-kräm testade jag ( test jag fått  från affären)  Lumenes som fått mycket bra kritik i press. Men tyckte inte att någon av färgerna passade mig/min hudfärg. Så jag köpte ingen.

När jag väl använder make-up är det oftast av märket UNE eftersom jag tycker om deras tänk. Och deras BBconcealer är riktigt bra. Mascaran likaså, den gröna. Har testat deras BB sun blabla...som känns jätteskön och ser fin ut som highlighter. Men- deras BB-kräm har jag inte testat mer än på handen, där jag inte riktigt föll för den. Läste också på nätet att många tycker att den lägger sig för mycket i rynkorna..och det vill man ju inte!

Så- tips önskas! Är lite känslig av mig och kan inte använda saker med en massa parfym. Sedan är jag lite sniken, vill inte betala en massa för dem heller...

Så sell it- övertala mig- tipsa vad som finns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar