söndag 8 september 2013

Vad är en "korretröja"?!

En väns barn önskar sig en korretröja. Jag trodde då att det hade något att göra med ekorrar- men nä? Nästa steg i mina tankar var då en supervid kort tröja a la "Fame"-School of Arts- om ni minns....

Men? Någon som vet? Är väl helt enkelt så att jag inte har barn i den rätta åldern?

Sedan har jag ytterligare en fråga- om vännens barns önskelista är lite.... eeh...annorlunda och jag tycker att sakerna som önskas är sådant som förmodligen inte kommer att användas särskilt länge (=dumt att lägga ned större pengar på det) ska jag då ändå strunta i min känsla och gå på "ungen vill ju ha det"?

T.ex. som att vilja ha utebadleksaker nu...baden lär vara lätträknade...eller utomhusleksaker som inte fungerar inomhus alls och också har begränsad tid att användas just nu, och vem vet- om ett år är det kanske inte alls lika kul...

Tilläggas bör att barnet fyller 10. D.v.s. är både stor och liten...


Vad tycker ni? Och har ni i så fall några andra tips på vad en 10-årig tjej kan vilja ha? Ska alla se ut som små vuxna?! Jag är inte så sugen på att supportera det. Hur gör jag då?

Kram!

2 kommentarer:

  1. Korretröja?! Har aldrig hört talas om nåt dylikt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH vad skönt - kände att nu j-ar nu har jag tappat greppet helt...

      Skönt alltså att inte du heller vet- du har ju ändå en tonåring in the house... :-)

      Radera