lördag 7 september 2013

Hurra, hurra! Det är lördag och solen skiner och det är sommarvarmt!!

Vilken fullkomligt underbar start på en helg- solvarmt som i juli...!! Parasollet uppfällt, lunch på altanen...aaaaah!

Längtar till solstolen och min senaste lektyr: en riktig klassiker som jag aldrig hunnit med att läsa och nu läser på engelska (originalspråk ger mycket): To kill a mockingbird.


I källaren arbetar tvättmaskinen. För en timme sedan var jag där också och fixade fållning på mammas dukar till landet. Inte så kul, och hade tänkt spara tills ikväll men så kände jag att det är bättre att göra det direkt än att skjuta upp det...Så nu är det gjort och jag är nöjd.

På jobbet är det mer än högsommar- syret tar slut någon gång vid 12-tiden, trots 2 öppna fönster och öppen dörr till korridor och det är fasligt varmt. Känns som om det vore mer än 37 grader....Det värsta är att har vi fortsatt öppna fönster så störs vi av alla lekande barn på skolgården (jag har treor och de slutar förstås senare än alla andra på lågstadiet...) och stänger vi så dör vi....när andra klasser slutar behöver vi stänga dörren...då får vi panik....Funderar allvarligt på att anmäla till skyddsombud?! Är det något för dem? Går ju inte att vare sig tänka eller jobba i rummet.... Varje dag är jag helt slut, som om en urvriden trasa och helt slut i huvudet- hjärnan orkar inte tänka mer...

Men nu är det lördag och nu ska jag ut och njuta i solstolen!

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar