onsdag 19 mars 2014

Hur fasen kan smink och hudvård vara beroendeframkallande?!

För jag inser ju när jag går igenom mitt badrumsskåp, att jag har trillat dit.

Några krämer till blir det inte just nu, jag kör på det jag har.
Smink har jag ju tidigare inte använt sådär särskilt mycket av. BB-kräm, mineralpuder och i bästa fall lite läppglans.

Sedan byggde jag på med en concealer att ha under ögonen.

Sedan "råkade" jag skaffa en primer. Och lite serum. Ögonkräm.

Sedan blev det ljus ögonskugga att ha som highlighter under ögonbrynet. Stooort steg för mig kan jag säga.

Efter ytterligare några månader så skaffades det nya ögonskuggor, främst till fest. Har inte ögonskugga till vardags ännu :-). Ny mascara. Tänkte testa att använda mascara till vardags.

Sedan var det dags för eyeliner. Där är det nu Clarins 3-dot liner som gäller.  Eller jag har den inte på vardagar ännu. Tänkte jag skulle öva fredagkväll, och helgen, så det går lite fortare och jag är lite säkrare. Vill inte börja om från början en vardagsmorgon liksom....

Några småprodukter har jag också hittat hit.

Det sjuka är ju att det här är roligt!
Kanske beror det på att jag aldrig höll på med smink i tonåren? (Okej, lite då, men inte särskilt mycket alls)
Och så är det avkopplande. Att surfa runt och läsa och titta. Hjärnan får hålla på med något som inte är så "seriöst" som allt annat. Det är skönt och jag tror att jag behöver det.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar