torsdag 20 mars 2014

Äntligen är det bara en dag kvar! Och har testat Lancômes Definicils mascara.

Ja, så har dagen känts....Imorgon är det tack och lov fredag.

Visst flyr jag in i makeup:ens land. För att få tänka på helt egentligen superoviktiga saker.
Just nu vill jag kosta på mig en del. Som jag säkerligen inte alls behöver...egentligen. Sparar en del av sakerna till min önskelista eftersom jag snart (eeeeh, nästa månad alltså) fyller år. Men frågan är ju om jag får en sminkborste för 250kr av någon. Förmodligen inte. Och det känns sjukt dyrt. Det värsta är att jag inte kan förmå mig att köpa ett kit, för att det innehåller en hel del borstar jag inte vill ha....

Idag har jag testat Lancômes klassiker Definicils, mascaran. Den måste man verkligen ta några lager av för att det ska synas alls. Vill man ha den naturliga looken så är den perfekt. Jag trodde att jag ville ha den, men inser att jag nog vill ha mer än vad den erbjuder. Alltså blir det några lager. Sedan förlänger den bra, separerar hyfsat, har inte testat att tvätta av den ännu så det kan jag inte uttala mig om, men är sjukt besviken på "hålla-böjen-egenskapen". Min gamla mascara från UNE, den gröna, håller fasen böjen bättre. Medan jag gick från badrummet till sovrummet så hade böjen försvunnit! Hallå!! Finns den här mascaran i vattenfast och håller det böjen bättre?!

Använder fransböjare, en urgammal har jag. Men alla rekommenderar Shiseidos så jag funderar på att investera i den.

Men hur är det- måste man ha vattenfast mascara för att den ska kunna hålla kvar böjen?

Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar