söndag 23 mars 2014

Söndag: Ikea, Chilli och Jula!

Ja, vad gör man en söndag?

Jo, man tar sig en liten tur till Ikea med dottern. Vi shoppar värmeljus (eldar som bara den här hemma!) och tar det lugnt: kollar in allt på Barnens Ikea, letar nagellacksförvaring (vill ha ut dem ur badrumsskåpet), köper nya kökshanddukar och några roliga dörrknopsskyltar till dottern. Ni vet, sådana där som man har på hotell: Stör ej. Fast med roligare motiv! "Retsam" heter de och har det facila priset 9kr...

Sedan kom jag på att Chilli nog fanns i Barkarby. Så mötte upp maken och mellansonen som varit på hockeyträning och så åkte vi dit: ja, de gick på Zoo-butiken medan jag gick in på Chilli. Herrejisses säger jag bara- kan ingen ordna upp det stället så det går att hitta? Letade som en tok efter en sminkförvaring jag sett på nätet som jag hoppades skulle få plats i badrumsskåpet och göra livet lättare där. Priset var ynka 129 kr.

Den är bra mycket mindre än vad den ser ut på bild: 22,5 x 9 x 9 cm. Kanske in minsta laget. Men våra skåp i badrummet är inte djupa så den passade perfekt. Nu så där i efterhand så kanske jag skulle köpt två?

Sedan blev det allvar: klev in på Jula på jakt efter arbetsbyxor! Och nu jäklar: har ska inte mesas med färg! Ett par knallcerise fick följa med hem så nu kan här byggas och grävas ute. Måste bara lägga upp dem någon decimeter eller 2 först...

Nu borde jag planera morgondagen men jag har ingen lust alls...

Kram på er och ha en skön söndagskväll och en bra måndagsmorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar