lördag 10 maj 2014

Blandad lördag

Gudars så skönt det var med lördag! Jag sov som en stock och vaknade inte förrän kl. 10! När hände det sist?!

Det gjorde att jag blev lite sen med att sätta igång och baka. Igår gjorde jag för första gången något i fondant/sugarpaste. Hade köpt färdig i lila och så några roliga cutters. Fjäril i tre storlekar och så hjärtan. Hjärtana var väl sådär, kan jag känna i efterhand. Det var dödskul att göra dekorationen och inte ett dugg svårt. Det var snarare svårt att sluta göra fjärilar....

Idag skulle jag då göra själva muffinsen. Gjorde massa smet, mer än vad jag tänkt..., och det blev en himla massa småmuffinsar. Tröttnade på att fylla småmuffinsformar så det blev en plåt med muffins i vanlig storlek också.

Dekorerade med creamcheese-frosting, färgad rosa och ljusblå, och så lite fjärilar och strössel. Blev nöjd över resultatet! Bild på underverken finns på Insta. (Slö, orkar inte föra över det hit.)

Sedan gjordes det en glasstårta i form av en 7:a, med maränger, fjärilsdekoration (såklart, hade ju så många...), chokladsås, lite strössel... Den gick hem.

Under kalaset fungerade allt bra- skönt. Lagom mängd barn, make och syskon som hjälpte till gjorde att allt flöt på bra. Det är nog tur. Dottern har en kompis som är, eh,  snällt uttryckt, lite vild. X är ensambarn och båda föräldrarna lägger orimligt med tid på hen. Hen får dessutom i princip bestämma allt själv. Inte så bra när man är 7 kanske.  Hen var såklart bjuden på kalaset men man vet aldrig riktigt hur det ska gå.

Efter kalaset såg jag och mellansonen en film. Sedan köpte vi hämtmat. Och nu ska jag strax dö i soffan och se på Euromello.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar