tisdag 6 maj 2014

Vad reagerar jag mot?!

Jag reagerar på väldigt få produkter har jag märkt.

Men det är något med Bareminerals mineral veil!!

Jag trodde, efter tips, att det var Bismuth. Men vad jag kan se innehåller den inte det?!

Det som händer när jag använder pudret är:

1. Det känns dammigt (ingen allergi- men gör att jag inte gillar den)
2. Det kliar lite en stund och känns som om jag vill "borsta bort" det.


Jag har funderat på att ersätta den med Youngbloods HD hydrating mineral perfecting powder translucent. Men så hör jag att den innehåller Bismuth. En från företaget har tydligen hävdat  att deras Bismuth är så ren att den inte skapar problem....Hm?!

Men- åter till Mineral Veil:

På burken står det: Zea Mays (corn), starch, corn starch modified, zink stearate, magnesium stearate,  (+/-) : Iron oxides (cl77491, cl77492, cl77499).

Är något av dessa ingredienser kända för att orsaka allergi eller reaktioner? Någon som förstår grekiskan liksom?

Ha en bra kväll: nu ska här ses semifinal.

1 kommentar:

  1. Ingen aning faktisk. Du kanske borde gå för MUFE HD i alla fall då det innehåller 100% silica?
    Kram

    SvaraRadera