söndag 11 maj 2014

Bra skrivet!

Det här är så bra skrivet att jag inte behöver säga det själv.

Arbetsron i skolan.

Eller den här rakt på sak:

Stackars Kevin, slår Lisa

Eller här, som den ovan anspelar på:

Först och främst föräldrarnas ansvar

In och läs!!

Våga läs och tänk efter. 

Och med det går jag åter till alla mina ångestladdade måsten: vika tvätt, tvätta tvätt, skriva handlingslista, sortera och föra in alla färdigrättade nationella prov (2 ämnen: 7-8 delprov per ämne x 23 elever. En liten uppgift. ) i min klasslista så jag kan ägna mig åt de som vi ska titta närmare på i en grupp imorgon (sambedömning).

Maken undrar varför jag jämnt är sur. Det undrar inte jag. Jag vet varför. Stavas "har-för-mycket-att-göra" och  "stress". Vid det här laget borde han förstått det kan man tycka?  Har jag sagt att maj är en vacker månad men att jag själv insett att jag avskyr den?



Kram- och njut av söndagen- trots kyla och regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar