söndag 18 maj 2014

En helg.

Hur kommer det sig att helger går så fort? I och för sig så går veckorna vansinnigt fort de också...Men ack så tungt det är med måndagar...

Igår var det strålande sol och jag spenderade dagen med att upptäcka min egen stad, Stockholm. Har kasst lokalsinne så med det i minnet så insåg jag att ska jag stadsvandra med mina telingar så måste jag öva först....

Sagt och gjort. Tog mellansonen med mig och vi hade en härlig dag. Innan vi tog oss hem passade jag på att gå in på Åhléns och kolla in Mujii. Det blev 2 grejer. Men det blir nog en Nomess här sedan...Med trötta fötter landade vi sedan hemma och njöt av att bara sitta still med benen i vädret. :-)

Idag har jag gjort? Eh?! Tvättat en maskin eller två. Njutit av solen i 25 minuter, läsandes en bok. Sedan passade solen på att gå i moln vid 14-snåret när dottern hämtades från kalas och vi åkte direkt till svärmor på fika. De andra anslöt lagom till att det kom några droppar regn...Fy farao vad kallt det kändes att cykla hem några timmar senare kan jag lova!

Fick ihop en handlingslista på 10 minuter, trollade ihop en middag av nästintill ingenting och sedan hamnade jag vid datorn. Skrivandes ihop en uppgift till imorgon. Lätt ångest över att jag inte skrivit några omdömen i helgen, men har inte haft någon lust att jobba alls...Sedan har jag surfat runt och läst bloggar och reviews om både ditt och datt.

Kikade in på yr.no och nu är det fint i slutet av veckan igen. Yes! Däremot kan man önska att morgondagen inte riktigt fanns: mulet och så regn på eftermiddagen...jättekul. Jag som tänkt cykla till jobbet imorgon...blir till att packa regnkitet i såfall.

Roligare än så blev det inte. :-) Nu ska jag hoppa i säng och njuta av bok jag lånat av svärmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar