söndag 25 maj 2014

Söndagsbabbel

Så var det dags att inse att helgen är över och det är måndag imorgon.

Har en make som aldrig aldrig känner någon form av söndagsångest så där har man inget att hämta. Själv känner jag oftast ingen direkt ångest, men just nu är jag less och vill ha semester- NU!

Vem vill sitta instängd i hett klassrum hela dagen till kl. 16.30? Inte ens hinna ut på en lunch då den är 30 min lång den rasten.. Nä, dessutom bör jag prestera på topp då jag misstänker klassrumsbesök imorgon eller i övermorgon. Nu tänker jag iof sig inte göra något speciellt. Duger jag inte som jag är så får det väl vara så, försöker jag intala mig. (Inte helt lätt då jag är en överambitiös typ som alltid alltid vill prestera b ä s t !)

Har en duell med mig själv ang. hudvård och makeup. Jag menar, hur mycket behöver man i juni-juli liksom? Hallå?! Hudvård- ja! Smink...nja....vet ju att jag minskar på det mesta så fort det är sommar. Kan skrota runt i det mesta hemma och smink känns väl sådär intressant. Därför måste det vara saker som går fort och ger bra resultat utan en massa extra produkter. CC-krämer, om de är tillräckligt lätta, känns som intressanta. Har en från Lumene som jag aldrig riktigt blivit kompis med. Sedan tog jag och skaffade PTT´s CC och den är bra! (Har inte så mycket att jämför med dock!)

Nagellack däremot är ett helt annat kapitel. Nagellack är sommar- basta! Målar aldrig någonsin tånaglarna på vintern, men en sommar utan det är inte riktig sommar.... Just nu sitter det Fling resort från Essie på tånissarna medan det sitter Status Symbol (Essie såklart!) på fingernaglarna, fortfarande.  Tänker nog måla om imorgon kväll. Ids inte ikväll. Lutar då åt....ja,vill ha tusen färger! Orangefärgade Meet me at sunset....Sunday Funday (en storfavorit)...och en guldbronzeorangeskimrande från OPI (faktiskt!)....pistagefärgad från Depend (ja, färgen var den jag var ute efter,Depend som märke tycker jag är sådär...)...knallig rosa...isande blå......

Nå, morgondagen lär komma ändå. Så jag tar och stänger ned här och önskar go´natt!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar