onsdag 2 juli 2014

Blandad kompott

Det är svårt att hinna med bloggen just nu. Finns så mycket fler saker jag vill göra och i ärlighetens namn är instagram så mycket snabbare att jobba med...

Men- å andra sidan kan jag inte ösa på med ord där. Vilket jag kan här.

Vi är nyss hemkomna från resa till Finland. Vi åkte båt och jag sover alltid urkasst på båtarna och på hemvägen så vaknade jag av att båten hade fullback i. Jisses. Maken tittar ut (vi sover där det finns fönster, annars pallar jag inte alls) och tycker att det ser ut som om båten håller på att köra in i fyren i Mariehamn.....Tog ett tag innan jag somnade om, kan vi säga.

I Finland är vädret lika skit som här. Blåst och ingen värme. Den enda bra dagen där det var hyfsat varmt och sol var vi på Muminland. Det var helt ok där, men tycker nog att det är lite överreklamerat. En annan dag var vi på Sokos Caribia hotel och på deras vattenland. Helt ok. Enorm bubbelpool.  Vi tittade på Åbo slott och det kan jag rekommendera. Jättefint!

Väl hemma gjorde jag en del ärenden och idag minsann kom solen och viss värme. På eftermiddagen mullrade åskan men inte mer än så. Jag rensade ogräs runt huset och i rabatterna. Planterade om och tog ut dotterns tomatplanta. Har haft den inomhus ända till nu. Blir mer växthus inne liksom....Nu sitter jag och kollar yr-vädret.

Nu ska jag ta hand om en maskin tvätt och lägga en ansiktsmask. :-)
Har invigt Sensais Silky Bronze sunprotective compact pudret, som är en sorts foundation oxå. Blev jättebra! Supernöjd än så länge, men återkommer när jag testat mer!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar