torsdag 31 juli 2014

Torsdag och det är svalare!

Idag är det då inte lika varmt längre...Igår åskade det friskt och småregnade efteråt. Sedan blev det fint på kvällen, och varmt igen. Men under senare delen av kvällen och natten började det regna igen!

Och i morse när jag öppnade dörren så är det soligt -men temperaturen är betydligt lägre och det blåser ganska rejält. För alla som inte tål värme är det väl skönt  -men jag älskar hetta (men inte mer än 33 grader...)!

I och med blåsten är det perfekt tvättdag så idag ska det tvättas och hängas ut. Det är något speciellt med doften från tvätt som hängt ute...

Sedan ska det hämtas paket (som jag glömde hämta ut sist...lite lätt glömska i huvudet i värmen...) och skickas åter ett par sportlinnen till Sportamore som var alldeles för stora.

Andra nödvändigheter, såsom hudvård smink etc får vänta, för just nu funderar jag på sängkläder...Vill ha nya och barnen, de två äldsta skulle behöva varsitt nytt, som inte är så barnsliga. Igår kliade det också i sy-nerven och trots att syrummet är fullt av vackra tyger så klickade jag hem några till som ska bli kläder till dottern. Sedan är jag enormt sugen på att sy en kjol till mig själv men tycker det är så svårt att bestämma tyg...och så finns det inte så många fina tyger för vuxna tycker jag. Antingen sjukt stormönstrat eller så bara tråkigt enfärgat. Trååååkigt!Är det någonstans nästa tygrevolution ska till så är det vuxentygerna...varför hittar man aldrig sådana tyger i sådana färger som allt i affärerna är sydda i? Jag ligger dessutom alltid efter...dvs jag vill sy sommarplagg nu, inte höstplagg...helt tokigt jag vet!

Nu ska jag skriva ut målarsidor till dottern att måla och så ska jag skyffla lite jord....

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar