tisdag 22 juli 2014

Skuggor, skuggor: MAC... och Eye of Horus: 2 snygga paletter som borde luftas!

Hoppsan sa. Att surfa in på www.maccosmetics.se är inte att rekommendera om plånboken är tunn och önskningarna många.

Än så länge har jag inte klickat alls. Men har försökt begränsa mig. Och är uppe i endast 10 ögonskuggor...hohoho.

Till de då 2 askar att lägga dem i.

Och visst skulle jag kunna visa bilder. Men på 10 skuggor? Na. Får bli sedan när jag ev köpt några.(ska nog inte va...) Det är väldigt brun-beige-guld-ljust-velvet inspirerat...och en riktig slamkrypare: Nehru.(möööörk)

Men det kostar! Så om det finns någon därute som av helt obegripliga anledningar vill skicka halva MAC´s ögonskuggesortiment till mig så kommentera gärna :-) Jag tar gärna emot om någon tröttnat på sina...

Crease = vecket, antar jag. Lid= ögonlocket, Browbone = ja under ögonbrynet. Och så innerhörnan vid näsan då. Men....ja, mer timmar vid Youtube lär krävas och en hel del experimenterande!

Men när jag ändå håller på och tror att jag ska investera i ögonskuggor så gräver jag lite i mina lådor.....

Har ju en del...Cliniques chubbysticks för ögonen har jag i fina färgkombos. Måste öva lite där tror jag minsann...


En Clarins-palett: Rosewood tror jag den heter.

2 Lumene-skuggor som jag inte använt av någon konstig anledning. Ser snygga ut i alla fall. Sedan finns det 2 Mus-skuggor: Vanilla och Ruby. Ruby- ja fråga mig varför jag köpte den?! Borde gått mer vågat och valt den orange, vilket vad var jag tänkt mig när jag klev in och köpte den. Men blev alltså en annan. Som känns lite lite för röd? Vanilla använder jag ofta som highlighter under ögonbrynen. Finns en nästintill vitskimrande skugga från IdunMinerals också. Den är enbart som highlighter, men jag har har mer och mer använt Vanilla på sistone.(Läs: till fest eller före semestern eller möjligen nu när jag ska iväg någonstans, möjligen)


Hittade två paletter i mina gömmor från Eye of Horus, och jag minns så väl att jag gillade dem skarpt, har prövat dem en varsin gång (snudd på otroligt pinsamt att jag inte använt dem efter det... vilket också får mig att överväga ev. inköp av MAC skuggor än mer....)


,
Maat Dark Temptress från Eye of Horus





Isis sun goddess palette. Eye of Horus.



Så varför har jag inte använt dem mer? Jo, de ligger på fel ställe. Får inte plats i vanliga skåpet och inte i lådan. Dumt. Måste omorganisera!


Dessutom har jag deras liquid eyeliner och deras mascara. Den sistnämnda är oöppnad...vill inte ha för många öppna på en gång! Men attans, så snart det är dags för jobb igen, ska den öppnas.

Ögonskuggor från MAC? They look lovely! Me WANT! Men behöver fasen inte..  Ögonskuggor överhuvudtaget? Kanske inte just nu, va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar