onsdag 27 augusti 2014

Clarins Ladylike kollektion hösten 2014. Woop woop!

Klart jag inte kunde låta bli att klicka trots att jag precis klickat hem ny hudvårdsrutin (hu, alltid lite dyrt...).

Jag har längtat ända sedan jag såg vad som skulle komma....!

Jag visste från början att 3-dot linerns i brunt och Instant  ligth eye perfecting base skulle hamna här.Kanske också ögonpaletten Skintones. Lite sugen på ett rouge eclat var jag också...

Började med att klicka hem de tre förstnämnda:

Bild lånad från luxelist.me
Clarins 3-dot liner, i brunt. Denna liner är helt outstanding! Den har funnits enbart i svart men har nu kommit i limited edition i brunt. Jag hoppas såklart att den ska permanent i sortimentet...Numera är jag mer van vid att använda eyeliner än förr, och föredrar liquid liners, eller gelliners, eller 3-dot! 3-dot är helt suverän att använda på morgonen- går inte att misslyckas helt enkelt! Jag har den i svart sedan tidigare och att den kom i brunt känns super- brunt är inte lika skarpt och man är ju inte 25 längre...

Instant light eyeperfecting base. Japp, denna är jag så nyfiken på. Har testat Bare minerals BB eyeshadow 5-in 1 som bl.a.primer och den håller inte för mig- jag får mer crease än aldrig förr...Synd. Så ska bli intressant med denna! Har sedan i somras också deras Instant light booster bla-bla- primer för ansiktet. Den är riktigt bra så jag har höga förväntningar på denna!

Ögonpaletten Skintones kunde jag inte låta bli helt enkelt. Har egentligen ögonskuggor så det räcker men kunde inte motstå denna... Men har lovat mig själv att det är köpstopp på ögonskuggor nu fram till åtminstone jul...



Läppstiftet Rouge eclat väntar jag med tills jag kan testa i butik. Vill se vilka färger som fungerar på just mig. Och att jag inte redan har den färgen i annat stift.... ;-)

Allt är köpt från skincity som kom ut med kollektionen igår. De är supersnabba på att leverera så jag räknar med att jag har varorna på torsdag eller senast fredag! Recension kommer när jag hunnit testa dem!

Kram alla och ha en skön onsdag!

3 kommentarer:

  1. Jättehärligt inlägg om en av mina favoriten också, underbara Clarins! Du suktar med finfina saker, och ja..., jag kommer väl förr el senare trilla dit på nåt mer haha! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Men droool på allt från Clarins höstlook! :) Skrev en kommentar förut, men vet inte om den syns.. Jag är iaf nyfiken på vad eyeperfecting-grejen gör??
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag förstått rätt är den som en bas. Den ger en bra bas till skuggan och jobbar lite som en primer. Den går att ha enbart, men är väl som ansiktsbasen då också, inte riktigt lika bra ensam.

      Jag hoppas att den både ska jobba för att ge fina ögonlock och hålla min skugga på plats ;-)

      Kram!

      Radera