onsdag 3 september 2014

Stackars barn och lite mascarafunderingar.

Förkyld. (= mer grinig)
Löneveckan inleds. (= mer lättirriterad)
Löneveckan hos kollega (= stackars de barnen också!)
Hostig (= I wish I could stay at home)
Hur många sjuka som helst på jobbet just nu. ( = man släpar sig dit, för vem vet vem som ersätter en? Och det totala kaoset som man ska reda ut sedan...)
Min fritidskontakt sjuk...länge. (= ensam med en etta efter dryga 2 veckor, ovisst hur länge....fy faaan på ren svenska)

Gudars vad jag älskar mitt jobb! :-)

Så jag tyckte så järnvägars synd om mig att jag inhandlade lite till Clarins. 2 stycken Rouge eclat är på väg (otippade färger: passion red och pink magnolia), och Fix´makeup spray som jag ville testa. 


Och så kompletterade jag med Peter Thomas Roths unwrinkle pads som jag blivit rek och hans mascara som jag också läst mycket bra om. Som om jag skulle behöva en till mascara!

Har ett antal mascara på kö. But a girl gotta do what a girl needs to. Så det så.

Förresten: Hur länge anser ni att en mascara håller? Slänger ni era efter 6 månader oavsett om de är tomma eller ej? Hur märker man egentligen att den inte är bra längre?

Kram!

1 kommentar:

  1. Slänger mascaran när den känns torr, tyvärr är jag dålig på sex månaders regeln... Men vissa blir ju bäst när de varit öppnade en månad eller två :D

    SvaraRadera