torsdag 2 april 2015

Ok. I give in!

Okej då. Ja, ja. Jag klickade hem två By Terry ögonskuggor. Svindyra! Blundade hårt!

Men oooh, smooth on! Den gliiiider på. Den stannar på ögonlocket. Färgerna.... (jag klickade hem Blond Opal och Misty Rock.)!

Jag kommer absolut att vilja ha fler av dessa! Så enkla att applicera: inte i närheten av Cliniques Chubby sticks for eyes (som är jättefina färger) som jag tycker "drar" för mycket när man applicerar, eller försöker applicera, och där färgerna tyvärr inte sitter kvar på mig, trots primer.

Det här med primer är iof sig ett problem för mig överhuvudtaget: jag har svårt att hitta en som fungerar på mina ögonlock. De är inte särskilt oljiga och inte torra heller. Men ögonskuggorna äts upp...Nyx HD eyeshadow primer (inte den i burk) är den som fungerar bäst, oftast. Men inte alltid....

Åter till Ombre Blackstar!

De är helt sjukt bra!  Jag avstår hellre annan makeup för att kunna investera i fler färger. Dock inte för stunden...Finns ändå gränser för hur mycket jag vill spendera på makeup under en månad.... För det enda negativa är just att de är så dyra!! 

Bild lånad från londonbeautyreview.
Är det någon som har eller vet var man kan få tag i färgen Paradise Blue? Den är så vacker! (och jag har inte ens ofta blå ögonskuggor!) Den ser verkligen paradisisk ut...lagunblå! Gillar man grönt tror jag Fizzy Jade är en hit i vår: precis rätt gröna färg som är så inne nu. Fizzy Jade finns på Beauty the You way , men den blå hittar jag ingenstans!

Ha en fortsatt skön skärtorsdag!

6 kommentarer:

  1. Men visst är de fantastiska! Kul att de stannar kvar där de ska vara på dig med. Blir det något rouge? :)

    SvaraRadera
  2. Blev ärligt överraskad över att de var SÅ bra som de var. Men riktigt bra är de!

    Rouge..ja, det blir nog ett här i helgen! Hur ska man annars kunna gå ut i glåmvädret som ska vara? Grått, kallt och ev nederbörd..nej på med smink! Hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paradise blue ingick i By Terry’s Aquachic Collection från 2012 så den blir nog svårt att få tag på tyvärr. Har ni inte haft bra väder i dag?

      Radera
    2. Jo, jag vet. Men kanske att någon haft någon kvar...Drömma kan man ju.... ;-)

      Radera
  3. Men vad gör jag för fel? På mig stannar de absolut inte där de ska. Använder Barminerals primer under och även testat utan men nej det kladdar bara på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju också det problemet, men just de här sitter kvar. Inte exakt som vid applicering men betydligt bättre än många andra.

      Bare Minerals primer fungerar inte alls på mig. Har du provat Nyx? Hilde rekommenderade den för längesedan och det är den som oftast fungerar bäst på mig (dock inte alltid).... Smashbox har en som också är ok...men be att få lite i en provburk, den finns på Kicks och de har blivit mycket bättre på att erbjuda prover tycker jag!

      Hoppas du hittar en lösning! Synd på så fina färger annars!

      Radera