söndag 22 augusti 2010

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

En ny dag tittade fram och såg minsann lite roligare ut än gårdagen! Typiskt söndagsväder skulle min man säga.
Idag har jag bakat årets första äppelpaj. Ingen av barnen gillar äppelpaj, ja minstingen gillar degen, medan de andra inte vill smaka överhuvudtaget. Men äppelpaj och blåbärspaj är just mina favoriter.

Insåg under dagen att jag faktiskt väntar ivrigt på att få mina beställda varor. Stövlarna för att jag så gärna vill att de ska passa, för då är stövelproblemet löst för i höst liksom. Jag har nämligen så svårt för att hitta stövlar, har haft det hela livet, för mina vader är, oavsett vad jag väger tydligen, för breda för "normala" stövlar. Så jag håller mina tummar nu! Underkläderna för att jag ju vet att jag behöver dem, plus att jag är lite orolig för att chrysalisarna ska vara små. Eftersom jag hörde av Katinka att de var lite mindre i år. Och det var ju inte det man ville höra. Snarare tvärtom, att de var lite större i byst och under byst än förra kollektionens. Så där vill jag ha dem för att snabbt kunna prova dem, för är de små är det nog till att vara rackarns snabb på byte, om det inte redan är försent.

Jag drömmer om den här klänningen från Branting. Den heter Raisa och färgen heter blue/grey:
Bild lånad  från Charlotte Göteborg.
Jag ska erkänna att jag har den i brunt.  Men allra helst vill jag ha den i blått alltså. Och dum som jag var så medan den fanns i stl. M på Charlotte så velade jag för mycket. Och då sålde den slut förstås. Inte nog med det, den verkar inte finnas någon annanstans i den färgen heller. Nu är ju ibland jakten på ett plagg en del av tjusningen....men..Om någon vet var den finns så.....

Jag ska ju å andra sidan inte handla mer just nu. Det ska då möjligen vara med devisen "en in, en ut- i garderoben". Men det är ju så svårt....

Nu ska jag sätta mig och bestämma exakt vad jag ska göra på jobbet imorgon, ta en kopp te och kura ihop med min favoritsjal: Scarf scarf från Odd Molly. Värd varenda krona säger jag bara!

Ha en skön söndagkväll!

1 kommentar:

  1. Jag bestäälde denna klänning i färgen sand, får se om den passar mig... Klänningen är så fin!

    SvaraRadera