måndag 23 augusti 2010

Studs-studs-studs-studs.....

...i mobilen! Ja, jag har en signal som låter som en studsande pingisboll och idag så "pongade" det flera gånger på jobbet...

Vad tror ni kom? Ja, jag får faktiskt lov att vackert hålla mig tills i morgon (huvva- hur ska det gå...!) eftersom jag just nu är solokvist medan maken är på fotbollsträning med äldste och jag är med de andra....och en måndag är de inte så sugna på att åka iväg med mamma för att "hämta paket!"

Nu vet jag ju vad som kommer.. chrysalisar, dolce skirt, Ess 3 tier dress, stövlar.... Det jag är mest imponerad av är faktiskt leveransen från Ellos. Nu pratar vi snabb leverans, inget jag är van vid när det gäller de "vanliga" gamla räv-postorderföretagen...Där brukar det snarare ta både två och tre veckor innan det första kommer och sedan får man alltid vänta på rest-orders....Så det var positivt! Vanliga webshoppar brukar vara snabba så där har jag faktiskt mindre tålamod ska jag erkänna. Jag har dessutom köpt lite från Ajabaja, trots att jag blev så sur på dem sist och det retar mig att man ska behöva betala extra för rek när man beställer från dem. Det är ju inte så att det mesta de säljer där kostar lite. Så varför kan de inte fixa en frakt där frakten man betalar täcker så det inte är man själv som får stå för "risken" om det kommer bort på posten....! Irriterar mig oerhört faktiskt!Har hört att de inte kan göra så, friskriva sig, men jag vet inte. Har iaf ingen lust att behöva bråka om man beställt för 2000kr om vem det är som ska stå för det om paketet kommer bort....Så numera tar jag pf från dem. Säkert, plus att det är billigare än rek....(inga jättemängder direkt dock....3kr...).

Nu ska jag kolla kontoutdrag. Har sålt på Tradera och ska kolla om pengar kommit in. Hm..blir de glada på mig på posten när jag kliver in imorgon..."jo, jag ska bara lämna xx paket och hämta xx paket..."

Förresten, någon som vet varför det är så  *¨^9%''- svårt att förstå att deltidare inte ska ha lika stor jobbörda som heltidare, för arbetsgivare?? Varför man ska behöva dra det i långbänk vareviga gång....och dessutom behöva känna dåligt samvete för att man tar upp det..

I`ll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar