torsdag 26 augusti 2010

Men oj- nästa molly-leverans var nu!

Trodde nog att nästa molly-leverans skulle bli nästa vecka eller ännu senare. Men döm om min förvåning när jag såg mailet från Countrydreams om att det kommit nytt!
Nu har jag redan förbeställt Wigwamen i almost black sedan tidigare så där känner jag mig lugn.
Har också bestämt mig för att jag inte ska ha någon lovely knit. (Får se hur lätt det blir att hålla...men jag har faktiskt så det räcker sedan tidigare tycker jag)

Det enda jag sneglat lite på är mössan här ovan. Men jag gillar inte att det är en orange kant på den...varför har de satt det på den??? Och så vet jag inte om den kommer att sitta som en kondom på mitt huvud....Onesize är den ju i och jag har ganska stort huvud har jag förstått. Inget jättehuvud, men ändå. Och 1299kr för en mössa är väl liiiite  att ta i.....

Idag har jag provat stövlarna! Jag får nog göra ett senare inlägg dock då kamerans batteri valde att lägga ned precis just nu så jag måste ladda det först. Mellankillen tog korten så vi får väl se vad man kan få ut av dem...

Gruvar mig lite för nästa vecka då vi inför nytt frånvarorapporteringssystem (Jisses vilket långt ord!). Det är inte så att jag inte kan hantera datorer eller så, men programmet eller vad den nu heter, "plattformen" som vi jobbar med är så instabil och grinig så jag ser inte fram emot det. Och så tar det ju evigt mycket tid. Mycket enklare med ett streck i en kalender...det går ju fort! Det här tar ju tiiiiid! Trodde att datorer ska vara till hjälp...inte öka min administrativa tid!

Nu ska jag ta hand om de minsta barnen så vi slipper kaosartat utbrott och tvärförstörd morgon som den vi hade i morse. Den var inte rolig! Trodde jag skulle börja grina tillsist. Mellankillen helt omöjlig att kommunicera med. Skrik, vrål, ropandes på mig, men märker inte att jag är där. Är tillslut tvungen att gå, med ropen efter mig ekandes. Lilla Yrväder i barnstolen på cykeln. Äldste ivägskickad med cykel till skola. Mannen, som har lättare att flexa, stannade med ligisten och lyckades tillslut få ordning på det hela. De kom bara lite försent till sexårs....

Så, see ya later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar