lördag 25 september 2010

Är man trött om...

...man ställer in sockret i kylskåpet istället för i skafferiet? Eller är det bara tidig alzheimer? Misstänker att det är lite för mycket multi-tasking det handlar om...Tur att man åtminstone felplacerar saker som inte blir förstörda. Vore ju mindre kul om man satte in glasspaketet i skafferiet t.ex.....

Fotoakuten.se


Idag är en hektiskt lördag. Har en massa saker som måste fixas. Som tur är måste jag inte fixa tights till lilltjejen, för plötsligt när jag skulle få ändan ur och beställa lite basplagg från HM så var de prissänkta till 29,90kr/st...Behöver jag säga att jag bunkrade upp? Hur i ??? kan de sälja dem så billigt? Nu köpte jag, men samtidigt blir jag lätt orolig: hur kan arbetarna leva på den lönen de får om HM kan sälja dem för 30 kr/st? Redan det ordinarie priset är ju löjligt lågt. Kan ju med min syerfarenhet säga att det är rätt svårt att få till ett så lågt pris: tygkostnad, tråd, maskiner, arbetskostnad etc...det är helt omöjligt. Stora volymer ja, men ändå?? Så jag undrar....

Nä, det är födelsedagsfika imorgon hos svägerskan, så det är ut på jakt efter hennes present. Plus att jag hemskt gärna skulle vilja gå på bio med grabbarna. Har ju lovat det men sjukdomar etc har lagt sig i vägen. Toy Story 3 handlar det om. Och här i familjen är det mest jag som står för bio-tittandet. Mannen är eg. inte så förtjust, men offrar sig om alla ska gå. Lilltjejen blir ju lätt sur om hon inte får gå, och hon orkar inte en hel spelfilm...det är fortfarande lite kortare filmer som gäller där..."Så jag tar Toy Story, älskling, så kan du ta Grodan Boll...eller Alfons"... ;-)

Sedan är jag på jakt efter galgar. Jo, roligare saker kan man väl lägga pengar på men ack- så väl de behövs! Nu vill jag ha minst 20 galgar men har inte lust att betala en förmögenhet för dem, plus att de gärna får vara lite tunnare så ryms det mer i garderoben ( ;-)! ). Någon som vet var det finns bra men billiga galgar? Butikerna är inte lika pigga på att ge bort längre har jag märkt. Och Ikeas är ju ganska tjocka, de i trä. Och jag vill ha klassisk look på dem. Höga krav på galgar ja.



Nu ska jag röja lite i köket. Under helgen behövs det också röjas i hela huset....

Kram på er, I`ll be back!

2 kommentarer:

  1. Hej, jag tycker du ska titta på galgarna ifrån Jysk. kanske inte så klassisk i utförande men den är antiglid och inte platskrävande. Priset överkomligt 3 st för 29.90.
    http://www.jysk.se/210/346/352/3918202/a/catalog

    Att ställa saker på fel plats, jojo, det kan bli helt galet. Har t o m glömt var jag parkerade bilen utanför Ikeas fullproppade parkering./K

    SvaraRadera
  2. Jag köpte galgar på Biltema, hör o häpna. För övrigt tycker jag det är lika kul att gå där som maken tycker om Mollybutiker. Men bra galgar var det:)

    SvaraRadera