fredag 24 september 2010

Fredag....

Kan det bli bättre? Just fredag vid den här tiden är min favorittid. Hela arbetsveckan klar (nåja, även för de som varit sjuka) och hela helgen framför en. Underbart.

Idag pallrade jag mig iväg till jobbet och som jag misstänkte var det nog tur. För ujujuj det var en del att ordna.... Att det ska behöva vara så? När jag öppnade dörren i till rummet så skakade jag i hela kroppen...läskigt, har inte hänt förr. Kanske är detta stress ändå?? Nu har vi en jobbig situation på jobbet genom att vi har en dålig (närmaste) chef som inte gör något...Igår var det tydligen turbulens värre på mötet (tur att man inte var där, har en känsla av att det hade varit droppen på sätt och vis) Just på mitt jobb är det väldigt väldigt viktigt att chefen är närvarande, effektiv, lyhörd och ja, det som de flesta chefer behöver ha. Till saken hör att vi under flera år har haft dåliga chefer (förra året undantaget) och det har gjort att vi alla balanserar på gränsen för vad vi tål/orkar... En dålig chef nu gör att stämningen är usel och alla mår mindre bra...Nåja, glöm jobbet nu!

Idag har jag njutit av vädret, det är fantastisk brittsommarkänsla ute, och har Raisa- klänningen i brunt på mig. Jag gillar den klänningen. Den har liksom det mesta men är ändå inte för flådig. Nu måste jag bara bestämma mig för vilken jag ska behålla och vilken som jag ska ha kvar....för inte kan man väl ha två stycken? En blågrå och en brun?

Bild lånad från Charlotte Göteborg.
Det syns inte på bilden, men klänningen är chokladbrun.

Funderar på att berätta min mollyhistoria. Någon som är nyfiken?

4 kommentarer:

  1. Oj vilken läcker klänning!!!
    Kan tänka mig att den är ursnygg på:-)
    Trist med stress och dålig stämning på jobbet:-(
    Hoppas att det ordnar sig snart..
    Ja, det kanske är är en sån liten fin jacka som är på väg;-)
    Och då måste ju något annat flytta, tyvärr är ju alla snygga kläder så jäkla dyra också:-o

    Ha en härlig fredag och hoppas att du kan njuta av ledigheten,
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jag är! :)

    Lider med dig om jobbet! Ba´ så du vet. Hoppas det blir bättre väldigt fort! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hello: Välkommen! Här är det allt annat än sömnad... ;-)Jag låter sådant som jag inte annars låter ta så mycket plats få plats. Ganska skönt faktiskt.
    Trevlig helg på dig med!
    Jo, det är nästan så jag funderar på att söka det där jobbet du vet...fast det är tidsbegränsat och det vete 17 om jag vill ha....

    SvaraRadera
  4. Ja sök!!!! Du kan behöva en tidsbegränsad brejk!! Sök, sök, sök! Jag kan vara referens om det behövs ;)

    Och tack för välkomnandet! Det gick ju inte att låta bli, när jag nu oinbjuden halkade in ;) Inte minst för att det är kul att läsa om kläder, för det är det. Och du är ju alltid så himla snygg! Själv får jag gå med i höstutmaningen för att möjligen kunna få lite nytt ;) ;)

    SvaraRadera