söndag 26 september 2010

Vilken dag!

Japp, lördagen blev rätt intensiv kan man väl säga. Vi kuskade runt i västerort hela em och var inte hemma förrän vid 7 på kvällen. Då hade vi hunnit få tag i present till svägerskan, köpa nya skor åt lilltjejen och mellangrabben (lilltjejen hade lyckats med en olycka häromdagen så hennes ordinarie skor behöver lite torktid kan man väl säga...), gå på bio, jag lyckades smita in på Jackie´s (oväntat?) och  gå in på HM. Däremellan lite fika och allmänt roddande med var vi alla var för att kunna sammanstråla...

Det enda som inte inhandlades var väl galgar. Såå typiskt. Får ta en titt i veckan. Tack för tipsen förresten, ska kolla in dem. För inte kan väl mollysar och annat hänga i tvättstugan hela tiden..?

Osökt kommer jag in på: varför är det alltid minst 45 grader varmt i skoaffärer? Varför är det alltid jippon i centrum med osannolikt hög ljudnivå, när det är löningshelg? Varför hamnar jag där alla andra är- samtidigt? Varför har de reklam för mycket läskig film före en barntillåten film, så det skrämmer livet ur det små 4-åringarna som satt i salongen? Varför står det alltid megaköparen Arne framför mig i kön, som naturligtvis ska klaga på ev. priser och en massa annat? Varför är alltid ena kassan trasig när jag står i kassakö? Varför väljer man alltid FEL kö?  Jag gillar att shoppa, kan hantera trängsel egentligen. Men farao, det ska väl gå att vara där man är också? Utan att vuxna människor trampar ned småbarn, som verkligen inte tar plats, puttar till andra vuxna och barn. Det är som om alla blir helt galna i köpcentrum, I alla fall i Kista. Vi åker sällan dit just för att det är så nedrans jobbigt att vara där! Men ibland är det ändå bästa alternativet, att allt finns där.
Nu har jag gnällt färdig om shoppingcentrum. Men jag kan väl omöjligt vara ensam om att tycka så här? Eller?


Sann lycka, vad är det? Det är när en 3½-åring lyser om ögonen för att hon ska få en dansklänning och vingar.  När hon får välja själv. När hon berättar för hela världen att "jag ska få vingar och jag ska dansa". När man vill ta fram filmkameran hemma när hon glatt sjunger och dansar...  (men naturligtvis inte hittar den i tid...) Älskade unge.
 Det hjälpte säkert till att vi hamnade på Prinsessan Lillifee, tjejen och jag. Grabbarna hamnade på Toy Story 3 med fadren. Mer rooooosa film vet jag inte om jag sett. Handlingen var väl inte den bästa. Men tjejen var nöjd. Fast jag hade nog velat se Toy Story jag. Mellangrabben var störtsur när de kom sedan. Det var en "dum" film sa han. Förmodligen var det slutet. Mannen min berättade att det blev tvärtyst i salongen vid slutet, och snyftningar hördes nästan lite varstans.... Undras om man kan gå och se Toy Story själv? Utan alibi?


Nu ska jag röja lite härhemma innan vi far i väg på födelsedagsfika. Dammsuga och torka golv och sånt där kul.  Hur bär ni er åt  för att hinna med både det tråkiga och det roliga? Tycker att det är jättesvårt- dygnet har för få timmar och jag blir trött vid sisådär läggdags liksom....

Kram på er.

4 kommentarer:

  1. Lönehelger borde förbjudas, särskilt på IKEA och köpcentra. Själv var jag utan bil den 25:e, vilket jag trodde skulle vara ett säkert sätt att slippa. Men det gick att cykla upp på stan också:-)

    SvaraRadera
  2. Rut städar hos oss varannan vecka. Det är det som håller mig sund, kan jag säga! Dessutom handlar Lina maten varannan vecka. Det är inte heller så illa!

    För övrigt kan du få följa med mig och våra stora tjejer på TS3 om du vill :) Dock får inte Loppan gå. Och jag tycker VERKLIGEN att det är ett otyg med läskiga trailrar före barnfilmer. Så får man inte göra! Och Kista åker man inte till. Skor handlar man på Stinsen, förresten ;)

    SvaraRadera
  3. Hello: det är bara kul att du är här :-) Hör av dig när ni ska se TS3 så kanske man hänger med då...Låter bra med Rut och Lina...hm ska ta upp det med den andre parten.. Städning gör jag, handlingslista och matplanering gör jag och maken handlar. Men lite städhjälp vore ju inte så dumt! Vilka anlitar ni?

    Haha, vi hade liksom inte planterat att mini skulle ha olyckor för sig med skorna inblandade...så när vi ändå var i Kista tänkte jag att vi passar på.....Nä, Kista är riktigt jobbigt att åka till och lönehelg är väl ännu dummare!

    SvaraRadera
  4. Hahaha underbar beskrivning av Kista Galleria! Exakt så känner jag de få gånger jag tar mig dit. Fick för mig att promenera in till City från Söder i lördags. Kan konstatera att det inte var ett dugg bättre - bara lite större/mer folk! Jag gav upp och avbröt mitt stövelletande efter att ha blivit omkullknuffad inne på Scorett när jag stod på ett ben och försökte dra på mig en stövel. Morr!

    SvaraRadera