onsdag 8 september 2010

Bootsen alla talar om...

Primeboots...tuffsnygga tycker jag. Men jag som har sådana superproblem med vaderna, har för breda vader för stövlar uppenbarligen, undrar om de passar en sådan som jag? Jag har ju precis köpt ett par på Ellos som är okej. Men lite mer kvalitet skulle ju vara okej. Det finns ju en lägre variant också:

Som  också ser jätteläcker ut. Risken med att den är lite lägre är att jag, som inte är så lång, ser ännu kortare ut då den "kapar" benet liksom. Sedan är de ju ....lite dyra.....

Men hur är de? Kan en bredvadad person ha dessa? Eller är det kört??
Och i så fall- kan Uggs vara ett alternativ, dock är de ju inte lika tåliga eller tuffa som primebootsen. Och det är  väl det jag är ute efter. Något som kan tuffa till det sockersöta man ibland har på sig....

Febern kom här ikväll på dottern min. Så nog är hon sjuk alltid. Imorgon får dock maken stanna hemma och jag får masa mig till jobbet. Det är ju torsdag också: mötesdag och obligatorisk friskvård......Håll tummarna för att det är fint väder, eftersom jag är med i "promenad-gruppen"....
Hoppas dock att dottern blir frisk till på lördag....då är hon bjuden på sitt livs första barnkalas (kompiskalas)...det är stort! Kan hon inte gå kommer hon verkligen bli ledsen....

Nu ska jag snart nanna, kommer nog sova som en stock i natt, var helt sänkt i morse, hörde inte ens radion....

7 kommentarer:

  1. :) Har både gäddhäng, isterbuk och torparvader trots det går jag omkring i Primebootsen modell engineer knee high tror jag dom hette. Dom utan dragkedjan baktill. Tycker dom var ovanligt generösa i vidd för att vara "dra på" skor.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är de ganska smala i skaften :-(
    Satsa på de mellanhöga istället, jättefina ;-)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vi inte bara talar om dom, vi har dom... I alla fall jag ;o)

    SvaraRadera
  4. Mollyista: Ja, ni är ju många som har dem...! Era lyckostar!

    Kanske de mellanhöga då...hm...vilken färg? Brunt eller svart? Tål att fundera på....

    SvaraRadera
  5. Hm...igen...avslöjar mig lite här..jag mätte mina vader...ca 42-43 på bredaste ställena...(huvva) men går det då? Ni som har primeboots: hur vida är de i skaften....?

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag tänkte höra hur det har gått? Har du fått tag på några Lux wool leggings??

    Jag använder mina nästan varje dag nu! Älskar dom!

    SvaraRadera
  7. Hej! Jo, jag har fått tag i ett par lux wool leggings..har inte berättat mer om det i bloggen då jag inte hunnit hämta ut dem ännu! Tokigt mycket i veckorna så det får nog blir ikväll som jag hämtar dem.

    Ska bli spännande och se hur de är på....

    SvaraRadera