torsdag 23 september 2010

Jag tror att jag...

...behöver en svart/mörkgrå kofta. Men vilken? Måste inte vara Odd Molly, mind you. Men sneglar på everyday cardigan, men tycker den är lite för "tantig" (vet inte varför eg. den är jättesnygg på alla andra), mulholand gillar jag skarpt, men jag har ju den i lite indigo (den kom igår ska visa er den sedan), sedan har vi ju tenfolden (men gillar inte riktigt flärparna därbak...tror jag?) Vill ha något som är eget men som också är lite "klassiskt".

Vad röstar ni på?





För övrigt hade jag planer på att gå till jobbet idag. Hade t.o.m. klätt på mig. Men insåg när jag står och kallsvettas i badrummet är "nu är jag nog lite  korkad" och bestämde mig för att det får bli en dag till hemma. Vete 17 vad jag har. Inte så ont längre i regionerna men däremot det konstiga kallsvettandet (nä, inget klimakterium bara så att ni vet), yrsel och så en helt enorm förlamande trötthet.... Vad är det? Nåja, imorgon bara måste jag kunna gå, annars ramlar hela systemet ihop på jobbet, och så är fredagen ganska kort dag. Trots att det lär behövas städas på rummet efter två dagars frånvaro och ingen som hört av sig och undrat något, trots att jag bett dem. Det gör mig lätt stressad. För  vad har de ställt till med som jag måste fixa....
Man ska inte klaga när någon annan gör ens jobb, nej, men varför kan de inte höra av sig om jag ber dem så de vet vad de ska göra??? Är nu mest orolig för att de fått jobba alldeles med fel saker....

Och tack för alla snälla kommentarer. Jo, jag måste nog ta tag i det...Hela magbiten tror jag, eftersom jag numera har svårt för att äta frukost, får ont när jag äter lunch och middag. Nu tror jag att just det är stress men det här andra jag har sitter ju inte just där. Gallsten tänkte jag på, men det här var mest mitt i och mer till vänster. Men hur kroppen funkar vet ju endast gudarna ibland...  Ibland ibland tänker jag: är det någon fom av stress det här också? Men?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska prova "Coolwool cardigan", den finns i mörk grå!! Den sitter som en dröm, är inte tantig och helt klassisk i modellen!! Underbar kofta som inte gör sig riktigt på produktbilderna, men är underbar på!! Jag bara råkade se en som provade den på Ajabaja, och sen var det kört!! Jag bara älskar den!! Jag tycker att den borde vara en kandidat i ditt sökande efter en grå/svart kofta...
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Kära vän! Hoppas du mår mycket, mycket bättre idag, eller att du ändå är hemma! Du vet, det är ingen som tackar en för att man kör slut på sig. Och det är bara jag som tänker på mig, alla andra bara tänker på sig ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte som du om Everyday cardigan, lite präktig så där...men så provade jag den och vips så följde den med hem. Är nog den kofta jag använt mest, dels för att den inte är så varm, dels för att den är snygg både knäppt/uppknäppt. Tycker jag taralalala

    SvaraRadera