tisdag 14 september 2010

Idag är jag lite nere...

...trots att jag hade denna outfit på mig idag. Plath strap dress i almost black, lovely knit i lila från våren. Älskar Plath dressen. Däremot tror jag att den är liiite för stor. Har en 3:a och en tvåa hade räckt. Men nu finns väl inga tvåor att få tag i?

Deppigheten beror på jobbet. Så mycket kan jag avslöja. Känner mig så less så jag nästan börjar grina, inte likt mig. Jag brukar snarare bli arg och bita ihop. Men kanske är måttet rågat? Känner mig så otillräcklig och får ingen arbetsro...Känns som om förväntningarna är så skyhöga och jag räcker helt enkelt inte till. Nu vet jag att jag på intet vis är ensam om att känna så här i mitt yrke. Men det hjälper inte mig just nu. Känner mest för att gå och dra en gammal filt över mig...Vilket inte är likt mig heller, så jag vet inte, har jag nått en gräns? Och vad gör man då? Suck....

Ska försöka träna lite ikväll. Kanske kan det skingra tankarna lite. Återkommer med förhoppningsvis lite mer energi och glädje.

Kram på er! Tur att ni finns, för jag blir glad(are) när jag läser era bloggar.

7 kommentarer:

  1. Usch så trist med jobbet. Jag känner igen känslan. Har du någon på jobbet du klan prata med o få lite stöd?

    Du har matchat din platt snyggt!
    Kram från v

    SvaraRadera
  2. Trist! Men du var i alla fall jättefin!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt med jobbet. Vi tillbringar stor del av vår tid där, och känns det inte bra, ja då är det inte lätt.
    Men du är väl en fighter? Av bloggnamnet att döma iaf. Kan du göra något (inte dra en filt över)för att slippa ha det så här?/K

    SvaraRadera
  4. Så det är inte bara din LK som är för stor, även denna fina klänning. Så trist. Men med en kofta över ser man inte att klänningen är för stor... Inte koftan heller faktiskt. Men kanske en 1a sitter bättre??
    Jag kommer precis som du säkert inte att göra mig av med min LK i rouge för att jag gillar färgen så mycket och det är säkert omöjligt att finna en mindre nu... Min röda passar till så mycket andra kläder som jag har...
    Ha en fin kväll.
    Du var väldigt fin idag!!

    SvaraRadera
  5. Usch då...låter inget kul! Känns som det allmänt är så i arbetslivet, en person ska göra flera personers jobb nuförtiden, undra på att man blir knäckt...hoppas det löser sig!

    Underbart fin kombo, jag har 3 st plath, de är ju helt enkelt grymt snygga=)!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Finns en svart plath 2a ute på tradera såg jag just!
    kram

    SvaraRadera
  7. HelenaSv: Åh, tack, ska kolla in det!

    SvaraRadera