onsdag 15 september 2010

Idag har jag bitit ihop och tagit ett beslut.

Först dagens outfit. Eftersom regnet vräkte ned i morse och blåsten ven så blev det första gången med hellånga leggings idag. Kändes nästan konstigt! Sedan underklänning i vitt från Joy (den används väldigt flitigt här kan jag avslöja) och ovanpå det Hunky Dorys Tuxish Front dress i China blue. Älskar den.

Igår funderade jag fram och tillbaka om jobbet. Kanske är det dags att byta arbetsplats? Men, eftersom det inte är aktuellt just precis nu (har ett jobb som man inte byter när som helst) har jag bestämt mig för att sänka ribban, helt enkelt. Jag har alltid varit en person som varit nästintill överambitiös. Jag måste kanske helt enkelt sänka mina ambitioner. Vilket känns trist eftersom jag jobbar lite efter devisen att förväntar man sig (lagom) mycket så presterar folk mycket. Är mina förväntningar låga så blir också resultaten låga, liksom. Men det går kanske att ändå lägga ribban lite lägre med mina egna projekt och förändringar. Jag kan inte rubba berg.Och jag har ju det jag har, jag kan inte ändra på mottagarna. De har sin "ryggsäck". Jag ska också försöka att irritera mig mindre på alla problem som finns i organisationen just nu. Det äter helt enkelt för mycket av min energi. Och som någon kommenterade i inlägget innan, det finns faktiskt en anledning till mitt bloggnamn, visst är jag en fighter. Dock kostar det att hela tiden springa i uppförsbacke!


Nog om detta nu! Sitter och längtar så efter mina primeboots. Var är de? Men de packar väl som tokar på Countrydreams antar jag så jag väntar till imorgon. Har det inte plingat då så kontaktar jag dem...

Annars sitter jag och dregglar över en sån här:

Men egentligen så vill jag inte ha en tenfold utan en annan sorts kofta fast i den färgen....Så det blir nog ingen sådan här, om den inte finns kvar på rean sedan.... ;-)

See Ya!

1 kommentar:

  1. Fin idag igen:)
    Ett bra beslut du har tagit. Visste du var en fighter.
    Prova dig fram vilka förändringar du kan tänka dig utan att släppa/ändra för mycket på de deviser du ändå har i ditt arbete. Du ska ju ff känna arbetsglädje och sträva mot dina mål, sänk bara ribban en aning så kan allt kännas lättare./K

    SvaraRadera